- kanin + hund?
Ni som har både kanin och hund/ar - hur kommer de överrens? :) Visa gärna bilder om ni har det :)

Har ingen hund. ^^

Jag är ju hundmänniska ut i fingertopparna, och det är för mig väldigt viktigt att hundarna kan acceptera Lovis och att Lovis kan acceptera vovvsarna!
Så jag har "tränat" lite på det. Låtit Lovis nosa lite på Topaz (den snällaste hunden på jorden). Topaz började direkt slicka ren henne, det är sån han är x'). Lovis sa ifrån lite och Topaz började gnälla och la huvudet på sne :P
Men ju mer hon får träffa Topaz, ju bättre kommer de överrens. Kunde ha Lovis i selet och Topaz lös alldeles nyss ^^ Lovsan kollade lite snett på honom, medans han ylade och gnällde och bönade och bad att hon skulle bli hans vän x) <3

Det fungerar nog superbra om du vänjer dem sakta. :)

men han är inte dum mot nisse han bara ligger där

Va gulligt! xD
#4 Nej gud vad sött :D
Här hemma har det alltid funnits hundar, mamma har ju hundcenter så det är inte tänkbart att vi inte skulle ha minst två hundar iaf.. :)
Jag känner inget krav av att hundarna måste umgås med kaninerna, sålänge dem accepterar varandra är jag nöjd.

Ync. har hund & kanin. Funkar bra för henne, hon kanske kan skriva?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Jag har en hund på 8 månader. Han är jakthund så jag har inga förväntningar att han ska kunna omgås. Det ända som funkar är att båda ligger ostört när dom ser varann. Hunden brukar bara ligga framför buren och vakta :) <3
Mina pappa har tre hundar, bodde med dom när jag bodde hemma, så kan väl säga att dom e lite mina också ;) Dom hundarna fullkomligt älskar min kanin Berit. Berit o Tezzi brukade springa lösa i huvet tillsammans, de la sig bredvid varann å hunden pussade på kaninen osv. Rasmus är helt tokig i djur, när jag vart på besök där med en kanin eller råtta så är det precis som han börjar gråta, han gnyr å gnäller o vill pussa, springer runt o de skakar i hela kroppen på honom, jättelycklig! Första gången jag var där å åkte hem så åt han inte på en dag sen, han blev deprimerad när kaninen försvann ^^
På bilden - Rasmus. Världens mest underbara hund! <3 =)
Mozart har varit rädd för hundar tidigare, men inte nu längre :) Han kan vara i Nalles närhet (Newfoundland) utan att bli rädd, och Nalle gillar att ställa sig på bakbenen in i buren xD Mozart har inget emot det heller utan kommer fram och nosar :)

Har ingen hund=(
Själv har jag ingen hund men när farmors hund levde så älskade hon mina kaniner, hon låg i timmar och tittade på dom och när de rörde sig för lite så gnällde hon ^^ Varje gång man tog ut dom ur buren sprang hon fram och tvättade dom.
Sen var hon tyvärr tvungen att avlivas och det sista hon fick göra innan avlivningen var att komma hem till oss och ligga någon timme och titta på kaninerna. R.I.P Cassy<3
- Mvh Emma
Min hund är "uppfostrad" av en kanin. När vi tog hem hunden (han var väl runt 4 månader) hade vi en dvärgvädurshona. Hon var helt cool av sig och blev Malte (hunden) för ivrig sa hon till direkt, vi var ju givetvis med hela tiden. Hon var inte rädd för dammsugaren och annat som hunden är rädd för. Riktigt cool kanin!
Tyvärr dog hon bara tre år gammal :'(
Vår nya kanin är minst lika tuff, han och hunden ligger och myser på mattan tillsammans :D
Bästa vänner! <3
Ska se om jag får liv i kameran så att jag kan ta kort på det, för dom är riktigt söta! :)
Min hund och min kanin går jättebra ihop när jag köpte första kaninen ville hon hellst av allt äta up henne. Hon slickade sig om mnnen och bara darrade när hon såg kaninen, hon är ju trots allt en terrier :P men det gick fort, på bara några dagar så var de bästa kompisar :)) Kan lägga in en bild senare om jag kommer ihåg, har inte externa hårddisken ikopplad sitter i vardagsrummet och kollar film :P