tacksamma tips och råd behövs
Hej. Jag har några funderingar som jag hoppas att ni kan ge mig lite råd kring. Det är så att vi har en kanin hona på ca 2,5 år (tysk vädur). Hon har bott hos oss i ca 1, 5 år då vi tog över henne. Hon är en mer eller mindre frigående kanin hemma hos oss, är vi hemma så skuttar hon fritt och har ca 50 m2 att röra sig på. Vi stänger oftast innan henne på natten och när vi inte är hemma. Men så fort vi är hemma så får hon gå ut och in i buren som hon vill. Nu till min fråga. Vi har funderingar på om vi ev skulle skaffa en kanin till. Jag skulle tycka att det vore roligt att ställa ut någon gång, eftersom Mollan som våra ninis heter saknar samtala så går det inte att ställa ut henne. Jag har läst lite tidigare trådar angående att släppa i hop kaniner och vad jag förstår så bör det gå att släppa i hop en kaninunge och en äldre hona eller vad tror ni? Till en början så kommer de i sådana fall få bo i separata burar. Men ett problem som jag har är att jag inte kommer ha möjlighet att släppa ihop dem på någon eutanasi plats eftersom Mollan har hela lägenheten till sitt förfogande nu. Tror ni att det kan funka att släppa ihop dem ändå? Mvh Mattias