Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1099 ggr
MontEverest
1

Förvaring av foder?

Hur förvarar ni ert foder? Pelletsen? I burk, påse? Vilket material? Vart? Kylskåp, rumstemp.? Vilket är bästa sättet att förvara i? Hur förvarar ni ert Hö?

[Empisen]
1

Pelletsen har jag i en "tunna" köpt på IKEA. Materialet är nog metall elr liknande. Står i rumstemperatur.
Höet ligger i samma påse jag köpte den i, alltid lite öppen. 🙂

Cindy S
1

Hö i soppåsar, pelletsen i en samla låda från IKEA som står i en expedit/kallax från IKEA. Rumstemperatur för båda.

Jag ska köpa mer hö och förvara i matförrådet nere i källaren(hyreshus).

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[Biancalice]
0

Pelletssäcken häller vi upp i en tunna (plast) och sen fyller jag över en del i en mindre plasthink (den som används dagligen). Hö har vi i stallet.

taxidriver142
0

Torrt, mörkt och i normal rumstemperatur.

[Lollo1402]
0

Vi har ett "förråd" som inte är isolerat. Liksom det är ett hus men ändå kallt. Vi hänger upp höpåsar i taket, alltså i snören från taken. Pelletsen i en platshink med lock.

MontEverest
0

Då kanske man kan ha pelletsen i ngn form av låda..materialet kanske inte spelar så stor roll då…

Höet kan man ha kvar i påsen man köper i då..

Fridaaaa
0

Fodertunnor 🙂 Häller i det där i så kastar påsen

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kigon
0

Fodertunna i garaget hade vi dem, blir väldigt kallt på vintern och fuktigt ibland, men tunnan höll sig bra =) Höet hade vi i en vanlig plastpåse från ikea (de gigantiska påsarna) som vi förvarade i en låda gjort av trä, blev fuktigt ibland så det behövdes slängas en del så det var inte en särskilt hållbar situation 😂

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

RebeccaG
0

Plåttunna från IKEA, rymmer en 25kg säck av mitt foder👍

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[hattifnatten]
0

Pellets förvarar jag i en stor plastlåda med lock, höet i sopsäcken jag köper det i.   I kallförråd.

Rmk02
0

Pellets i en turkisk yoghurt burk som används dagligen ochresten inne i en påse. Höt har jag i denna tunnan:http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40188340/  från ikea.

i den påsen man köpte höet i.

tlover
0

har ej pellets men havren förvarar vi i en fodertunna i lagårn, funkar finfint.

höet förvarar vi löst på höloftet.

l'm back

jbson
0

Fodret står i en del av uteburen, pellets har jag i en plastlåda med tätt lock, delar av höet har jag i en papperssopsäck, resten står torrt o mörkt i kallgaraget.

Fia9000
0

Jag har lite i frysen annars använder jag denna: http://www.zooplus.se/shop/hund/hundskalar_foderautomater/foderbehallare_andra_hjalpmedel/250190

Höet förvaras i ett sorts skjul hos mamma, lite fuktigt men det funkar. Hos pappa har jag det i plastsäckar fulla med hål i garaget vilket jag tycker funkar bäst. 🙂

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson