Rädd kanin
Jag har en snart 2 årig dvärgvädur som jag fick i början av sommaren! Hon heter Adele och har nu flyttat två gånger en från uppfödaren till sin nya familj men där tröttnade barnen på henne så hon fick flytta till mig och Santos. Santos och hon är bästa vänner men problemet är att hon är rädd för mig. Jag har börjat träna henne genom att klappa varje dag och försöka få hennes förtroende. Vad kan jag mer göra? Ps ni får en liten bild på sötnosarna! Adele är den lilla svarta
When life gives you lemons. Make lemonade❤️
Gå försiktigt fram, sitt ofta i närheten av henne utan att göra något så hon får komma fram till dig i sin egen takt utan att behöva bli klappad. Erbjud henne godis ur handen. Vägen till en kanins hjärta går genom magen så förknippar hon dig med något gott så kommer hon att se dig och dina händer som något positivt. Godis behöver inte vara något onyttigt, så länge hon tycker att det är gott. Små bitar grönsaker så hon hela tiden måste söka sig tillbaka till dig när hon ätit upp en bit är bra. Eller om hon älskar pellets, handmata henne istället för att ge den i en skål.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Problemet är att hon bor med matvraket santos som äter jättemycket
#2 Ha henne ensam i buren medan du handmatar så får hon komma fram i sin egen takt medan hon samtidigt har tryggheten av buren.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Ok tack! Andra förslag motages gärna
tass😃
Försök att klappa henne, låt henne nosa på dig och ge henne lite mat ur handen, lägg mycket tid på henne så har du snart en bästa vän!
Jag skulle alltid låtit jääätteglad och skramla med en burk godis när jag kom till buren, och hålla fram någonting att äta till kaninerna. Då kommer antagligen att din orädda kanin komma fram och äta, och antar att din rädda kanin kanske sitter lite längre bort och inte vågar komma fram? Hon kommer nog att se tillslut att du är ju inte alls farlig, hennes kompis vågar ju komma fram varenda gång du kommer och du har ju alltid någonting gott med dig! Så när hon kommer så skulle jag inte direkt gett godis till henne, utan låtit henne komma lite närmre och ta godiset från dina fingrar utan att du sträcker det till henne. Tillslut kommer hon troligen att vara alldeles för sugen för att stå emot! det hade jag testat iallafall, kanske inte funkar men worth a try! =)