Morgonrutiner?
Vad har du för morgonrutiner hos dina kaniner? Går du ut till dem alls? Ger du dem mat eller bara byter vatten? Tell me ;)
Själv så har jag som rutin att alltid ge dem nytt vatten, fylla på hö och iallafall en morot och en bit torkat bröd/ annat att gnaga på.
När jag har sovmorgon, som idag, brukar någon kanin få vara ute och springa i hagen ett tag också.

Brukar ge dem lite knäckebröd eller liknande på morgonen bara :)
Gör inte alls mkt med kaninerna på morgonen. Kollar så Hugo har mat, ger Berit frukost, o sen kollar att det finns vatten o hö, men det finns det alltid :P Byter vatten osv gör jag på kvällen, på morgonen är jag för trött o stressad :)

Mat & vatten + gos & hö ;D

Jag brukar nästan aldrig gå ut till han på morgonen, men ser jag att höet eller vattnet är slut så fyller jag på med det. men får jag massa tid över så brukar jag gosa lite med han^^
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Mina får mat och tillsyn på eftermiddag/kvällen. :) De får alltså extra mkt på kvällen så att de ska klara sig. Typ minst 3-4 olika grenar med massa löv, massa gräs och hö, havre och nytt vatten.
På morgonen släpper jag ut Hubert ur buren (om han har varit instängd dvs) och så ser jag till att han har hö och vatten. Det går snabbt eftersom hans bur är bredvid sängen ^^
Grönsaker & pellets får han vid middagstid samtidigt som hundarna :)

På morgonen ger jag millan & lillan mat och vatten och sen efter skolan får dom komma ut och skutta^^
På morgonen får mina kaniner(+marsvin) påfyllning av hö och de får grönsaker :) Hinner inte så mycket mer :P
- Mvh Emma
Lilo brukar ha mycket spring i benen på morgon så om jg inte har alltför bråttom så får hon springa runt i rummet ett tag så får hon nytt vatten om hon inte fått det på natten..vilket händer rät ofta. sen får hon lite grönisar, inge pellets på morgonen pga att jag brukar belöna henne med det så ibland är hon såduktig så hon helt enkelt inte får mer pellets än det jag ger henne under dagen…Hö får hon också såklart då hon mest troligt hr ätit upp en full höhäck under natten…:P

jag går ut o fyller på foder, ger ngn grönsak eller frukt och ev. byter vatten. när jag kommer hem från skolan så släpper jag ut dom i hagen :)
bara dom gamla matrutinerna :) och så fort jag är inne på mitt rum så brukar Putte eller Lisa släppas ut.

Öppnar upp buren så att hon har tillgång till hela (det är en nederdel också), matar, byter vatten och ger hö. :) Ibland river jag upp lite gräs och ger till henne.
Vatten + Mat sen får hon springa i mitt rum tills jag ska till skolan

Fyller på med mat och vatten, låter den springa omkring lite, gosar med den och så.