Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 599 ggr
Flippa
0

Matvrak!

Filippa börjar bli en jätte hungrig kanin! Hon är 9mån den 20sep. Jag ger henne ½dl morgon. Efter 10min då hon har ätit upp det så är hon jätte hungrig. Börjar gnaga på min tröja, så ger jag henne hallonblad. Sen blir det lungt i några minuter, sen ska hon ha mer! Hon har börjat göra såhär nu. Ska jag börja ge henne 1dl morgon ? Och lägga in mer gräs ?

sputtnick_plexus
0

har tyvärr ingen aning..

Flippa
0

Någon annan som vet?

Flippa
0

*putt*

Susanne-L
0

Ge inte mer pellets utan se till att det alltid finns mycket hö, plocka även lite gräs…av det sista som är kvar ute nu. Sen har jag tagit in pinnar och kottar som Ino kan gnaga på, det håller honom även sysselsatt!

soten
0

Jag har ingen aning vad du ska göra

Flippa
0

#4 Hon äter inte hö.

Susanne-L
0

#6 ge henne lite mindre pellets så blir hon så hungrig så hon är tvungen att äta av höet. Men hon äter väl gräs?

Flippa
0

#7 Hon har alltid tillgång till gräs, har 2 våningar

Susanne-L
0

# okej! men då vet jag inte vad du ska göra. Men jag tycker nog inte att du ska ge mer pellets än 0,5 dl.

[Zoie]
0

Äter inte filippa hö ? Men om du ger henne 0,5 dl som #9 säger sen kanske hon är hungrig så då äter hon av höet ?

SofiaGenne
0

Är hon "dvärg" eller större kanin?

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

[Zoie]
0

#11 Hon är Lejonhuvad så alltså dvärg ;D

[Zoie]
0

#11 Om du undrar varför jag svara så är jag hennes kompis xD

Flippa
0

0,5 pellets ?!

[Zoie]
0

Nja ? eller kanske 1 dl jag ger 0,5 ungefär till zoie sen ger jag hö och hon klarar sig i flera timmar

[Zoie]
0

Zoie äter inte äns upp 0,5 dl

Flippa
0

0,5 är JÄTTE lite! Filippa skulle ju dö om jag gav henne det

[Zoie]
0

Kul :)! Zoie hon är 6 månader äldre och hon har inte dött

twinnie
0

Pellets är bara ett tillskott. En kanin klarar sig bra på bara hö. Så när pelletsen tar slut kommer hon att börja äta massor med hö istället, vilket är viktigare för henne. Ge henne även massor med grönsaker (ej frukt) varje dag. Frukt kan man ge som godis lite ibland.

Hon överlever på 0,5 dl pellets / dag.

twinnie
0

0,5 dl är ju samma sak som ½ dl, dvs. det du ger henne nu.

ciss
0

Som twinie säger, Pellets är bara ett tillskott till höet. Marsvin t.ex klarar sig utmärkt utan pellets, är väl ungefär samma med kaniner.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Flippa
0

Okej, då ska jag väll göra så :)

KvirrZ
0

Japp, kaniner klarar sig t.o.m utan pellets :)

- Mvh Emma