Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 2564 ggr
MontEverest
0

toalett

Har ni hörntoalett eller vanlig rektangulär katt toalett låda? Vilken är bäst?

Måste skaffa en ny låda…där en ca 3 kg kanin ska få plats (stor rex),

tänker mig att hörntoan tar mindre plats i buren..men kanske inte kaninen föredrar?? Tänker mig att den kan vara för liten att sitta bra i? 

Ni får gärna skriva vad ni använder och vad ni tycker är bäst?

MontEverest
0

putt

MontEverest
0

http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/skotsel_palsvard/smadjurstoalett/279355

har tänkt mig denna i buren och sen en vanlig kattlåda i rummet

AkaiTsuki
0

Hörntoa går men då får man byta varannan dag 🙂

//Joanna

[thildaaaa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag rekommenderar en simpel rektangulär kattlåda :) jag köpte min på Simbi i sickla den kosta 50kr bara :) (om ja ej minns fel haha) den är kanske ca 40x20 eller så för den är lite kortade än min bur som är 50cm bred ^^ Min kille ogillar hörntoaletter… Han fick plats i den i början men nu har han vuxit å får knappt plats (teddydvärgvädur alltså mindre än din!) min kille störs ej av att toan tar stor plats eftersom den ej är någon stor höjdskillnad så den är som golv men som ibland är mysigt att sova i haha spec när det är kattsand där, det är en höjdare ;) Fotade bilden från google så du ser vad jag har för modell :) har alltså inget tak och rätt låga kanter :) Dock har ja toalätt i och då blire jobbiga kissfläckar på botten till skillnad från när jag haft sand (som ja kommer gå tbx till snart) då blev ej plasten smutsig :) lycka till!

MontEverest
0

#4 hmm…svårt, det som skulle vara fördel med hörntoa är att den är så hög baktill, min kanin lyfter upp svansen och kissar bakom/utanför den nuvarande toan som dessvärre är extrem låg..(det är egentligen ingen toa ) men kanske rektangulär blir bäst ändå.

Kan du inte ha tidning och sen toalätt strö i lådan då?

AkaiTsuki
0

När jag bytte toa från hörntoa till fyrkantig låda, la jag hörntoan i den fyrkantiga lådan! :)

//Joanna

[thildaaaa]
0

Jag har ej provat med tidningspapper, men tror han skuller iva upp det ^^ men ska ändå byta till sand snart :)

MontEverest
0

Det blev en hörntoalett! får se om hon gillar den. Köpte en jätte stor så hon får plats som vuxen oxå.

MontEverest
0

#6 varför bytte du bort hörntoan?

MontEverest
0

#3 menar du att man får byta oftare i hörntoa för att den oftast är mindre?

För jag köpte en jätte stor säkert största storleken så utrymmet är ung som en vanlig toalettlåda.

AkaiTsuki
0

Jag bytte toa eftersom min kanin har finessen att vara uttråkad  rätt lätt så han kastar runt toan. En hörntoa är besvärlig och vänder sig lätt upp och ner när den kastas runt medan en slags toa i #4 vänder sig inte lika lätt 

Det beror på kaninen, men när min kanin var okastrerad kissade han mängder så jag skulle nog svara ja, medan på en fyrkantig toa kan han välja platser att kissa på så det inte blir samma hela tiden

//Joanna

[thildaaaa]
0

samma här… min krävde ut innehållet på mattan och vände den upp och ner osv :/

MontEverest
0

den hörntoan jag köpt går att sätta fast i gallret.

min kanin kissar bara i ena hörnan ändå oavsett om hon har en fyrkantig låda…

så får se hur det går med denna.

AkaiTsuki
0

Ja, min satt också fast! Men det är hemskt jobbigt att lossa på den var och varannan dag :o

//Joanna

sannadetejag
0

Min hörn toalett går att kroka fast i gallret men det klarar min kanin av att kroka loss så att den går att kasta runt på ändå.

MontEverest
0

#14  och #15 ja nu har jag satt in hörntoan till kaninen, den är rätt tung och stor så än kan hon nog inte rucka på den men kanske när hon blir äldre. Hon använder den i alla fall. Har satt fast den med en slags ståltråd på baksidan som följde med, det kan nog vara lite krångligare att man måste ta bort det när man ska rengöra..(så långt tänkte jag inte) men men…har ju redan köpt den så den får va kvar..

MontEverest
0

Det jag gillade med den är att den är så hög i bakkanten så hon kan inte kissa utanför lådan nu + att om hon skulle hoppa ur med kissiga tassar så stänker det bara upp på toaväggen då istället.