Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 367 ggr
jela96
0

Sprattlig kanin

Hej!

Den första månaden var Milton en väldigt lugn och go kanin som älskade att mysa i knät men nu är han helt annorlunda. Om man sätter honom i knäet så hoppar han därifrån, jag kan knappt bära honom längre för att han är så sprattlig, han brukar ofta hoppa upp på axlarna och sen försöka hoppa ner. Ända gången han kommer fram till mig när han är i buren är när det är matdags.

Vad kan man göra? Är det här bara en tonårs fas?

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

[Emilia-W]
0

Hur gammal är han?

jela96
0

1# Fyra månader är han

Bunnysta@instagram

jela96
0

Försöker hålla honom i korta stunder och ge godis men inget verkar fungera, han hoppar bara iväg och springer till sin bur.

Bunnysta@instagram

Frosstis
0

Testa att lägga han på armen o sätta handen över hans ögon o öron, det kan lugna kaninen. Samtidigt som du håller armen över hans kropp så han känner sig skyddad

jela96
0

4# Har tyvärr försökt även det… Han blir lite lugnare för en liten stund men börjar snabbt sprattla och försöka fly igen… :/

Bunnysta@instagram

[Lollo1402]
0

Tonåren som spökar? Men hade samma problem med min hona. Försök att börja om från början! Sitt still i hagen, när den kommer fram rör du den inte. Du kan hålla lite godis i handen. Men lyft den helst inte! Ge den godis varje gång du kommer, så att den börjar lite ännu mer på dig:) Om du ska lyfta den mellan buren och rasthagen eller något annat. Använd transportburen!

Det funkade för mig! Nu är min kanin helt galen i mig! Hon klättrar upp på mig, följer efter mig vart jag än går, gnyr när jag går. Värt att prova!

jela96
0

6# Åh så mysig din kanin låter! Låter lite som Bella som alltid kommer fram och ska mysa när man släpper ner henne på golvet. Så glad att hon blivit så trygg med mig efter bara en vecka här :) Ska absolut prova det du säger! :)

Bunnysta@instagram