Vad ska man ha?
Hej hej đ
Jag har en frĂ„ga till ni erfarna kaninskötareâŠ
Jag har en ute bur, men jag vet inte vad jag ska ha iden för att underhÄlla min kanin!
Nu har jag bara lite hö o vatten.
Och sen ett litet hus och nÄgra pinnar att tugga pÄ.
Vad har ni?
Blir Happy för alla svar <3
Bollar, tunnlar/rör och gnagsaker uppskattas av mina kaniner! :)
Ha pellets eller annat i en toarulle, knökla ihop Àndarna sÄ att de inte kommer ut mer Àn lite i taget nÀr kaninen ruskar om den.
Jessica Jones (2015-)
- SajtvÀrd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Okej jag ska försöka fixa de
Mera förslag?? đ
Gömma godis, pellets eller hö i en Àggkartong! :D
-HÀlsning Jossan, medarbetare pÄ bichon ifokus-
Pressa in hö blandat med mat/godis i en toarulle och lÄt kaninen jobba för att fÄ tag i det :)
Tunnlar, sitthylla och aktivitetsbollar har jag till mina.
Det beror pĂ„ storleken pĂ„ buren. Ăr det en vanlig bur med begrĂ€nsat utrymme sĂ„ tycker inte jag att du ska proppa den full med saker. Jag har ganska smĂ„ burar till mina nu. Ca 120x60cm och dĂ€r har jag bara hus eller sitthylla sĂ„ att de kan utnyttja utrymmet till att fnatta sig lite. NĂ€r de kommer ut i hagen kan de fĂ„ leka med tunnlar och lite sĂ„dant.
Har du en gigantisk bur/box sÄ fyll pÄ med stubbar, tunnlar, hus m.m.
En platssparande leksak Àr en aktiveringsboll. Fyll den med pellets eller nÄgonting annat nyttigt och gott, sÄ har kaninen att göra en stund.
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Okej tack för alla tips?! đ
Jag har en ganska liten bur sÄ jag fÄr inte rum med sÄ mycket saker, men fÄr se vad jag hittar pÄ!
Jag brukar göra egna hemma gjorda leksaker Ät mina kaniner av toarullar.Jag brukar hÀnga upp hö bollar i taket sÄ dom ocksÄ fÄr strÀcka pÄ sig lite.OcksÄ har jag sitthyllor och hus till mina kaniner och toalett Ät dom i buren.