Hur lång åker du?
Hur lång hade du åkt för att köpa en kanin som du vill ha?
Jag har tittat på en speciell kanin som jag är sugen på och den bor 4 timmars bilfärd ifrån mig.
Är det värt det?
Om du verkligen vill ha den så är det värt det, finns många som åker till andra länder för att hämta en kanin. Dock är det kanske inte så kul för kaninen att åka bil så länge :/
Bara du kan avgöra om det är värt det. Jag åkte 20 mil för att hämta en kanin en gång i tiden.
Om det är värt det är det bara du som vet.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
För rätt kanin har jag ingen maxgräns.
Vi har åkt ca 25 mil (enkel väg) för att hämta upp kaniner några gånger.
(Närmaste uppfödare för rasen jag avlar på är 9 mil bort enkel väg så oftast får vi åka en bit).
Om det är värt det vet däremot bara du.
Ett tips? för bilresan är gurka (om kaninen är någorlunda van), i alla fall dom vi hämtat har föredragit det och vad dom än äter/dricker är ju bra.
edit: och jag skulle kunna tänka mig att åka längre också.
l'm back
Jag har inte heller någon maxgräns för rätt kanin.
Hade jag hittat en kanin jag velat ha i t.ex. Tyskland, England eller USA så hade jag satt mig i bilen och pallrat mitt glada arsle dit👍
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Ända maxgränsen för mig är då jag tror de skulle påverka kaninen negativt. Men annars så kan jag tänka mig åka en ordentlig bit.
Det är värt att åka för rätt kanin, du ska trots allt ha den en lång tid och då är det värt att hitta den rätta :)
Pretty wise //
Jag tror det här med avstånd är relativt :) Jag kan åka en bit för kaniner men oftast brukar jag fixa transport om det är möjligt. Är det dock en kanin som jag är väldigt intresserad av åker jag gärna en bra bit.
Jag har haft folk som har kört från Kalmar (4 timmar, enkel väg), Göteborg (2 timmar, enkel väg), Småland, Halland etc. för att hämta kaniner hos mig och jag bor i Skåne. Har just nu en tjej som bor i Piteå som ska ha kanin men för hennes del försöker vi hitta transport eftersom det är 14 timmar enkel väg för henne till mig.
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Jag själv skulle kunna tänka mig att åka var som helst inom Skandinavien men mina föräldrar går bara med på max 2 timmar bort. Eftersom att jag inte har körkort eller får åka iväg själv på det viset så får jag lydigt välja kanin inom 2 timmars avstånd om jag vill ha kanin…
okej, tack för svaren, ja då kanske inte 4 timmar är jätte långt bort
Vi brukar passa på att fara på en liten semester och helt enkelt plocka upp kaninen på hemvägen. Då känns det inte alls lika långt att hämta.
l'm back
Det är ju smart :)
Jag skulle kunna åka 2h iaf för en fin kanin med :) Skulle aldrig ordna transport verken för köp eller sälja. Jag vill träffa köpare/säljare innan jag bestämmer mig! Man vill ju se hur kaninen haft det och föräldrar etc och som säljare veta vart kaninen hamnar och träffa personen. :)
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
Om du tror att det är rätt kanin för dig tycker jag att du ska köpa den.
Och som många andra har sagt, om det är värt det kan bara du bestämma.
Finns dom som åkt till Tjeckien för att hämta och lämna av kaniner:)
~Don´t judge me, i was born to be AWESOME, not perfect~
Kan tänka mig åka inom Sverige eller Danmark för att hämta. Men inte längre än så.. Gäller alla djurslag.
Längsta jag åkt själv är Helsingborg-Stockholm. Men brukar försöka hitta transportvom det går :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Vi åkte till nossebro(om någon vet var det e?) från vasa(i Finland alltså)för att hämta en kanin. Men skulle jag hitta en kanin i Kina(eller var som helst, förutom där det är krig) skulle det vara att sätta sig i bilen och åka iväg!
Ett liv utan djur är inte värt att leva
Längsta jag åkt är 4 timmar en väg men tror inte jag skulle köpa en kanin som inte är inom "räckhåll" så att säga. Fluff tuss var verkligen ett undantag. Finns inte kaninen här så är det ett jättebra tecken på att den inte heller borde vara här ;)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Kan åka långt! Kan inte säga exakt hur långt, men utlandet är inga problem om det är avelsdjur jag verkligen vill ha :)
Jag har åkt till Helsingfors från norra Sverige och skulle kunna åka längre.