Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1056 ggr
Mollypierce
0

Vilken ras har du?

Vilken ras? har just du och vad gillar du mest med den? 

Har ni den inne eller ute, hur funkar det?

sannadetejag
0

Jag har en dvärgvädur just nu.

Jag gillar den rasen för att dom ser så gulliga ut med sina hängande öron och är lagom stor :) Min kanin bor inne och det funkar hur bra som helst :)

jela96
0

Dvärgvädur - Är min första dvärgvädur så kan bara prata ut i från hans beteende men han är otroligt snäll och älskar att busa. Sen älskar jag dvärgvädurars öron :) Lejonhuvad - Har min andra lejonhuvade nu och båda jag haft har varit väldigt kärleksfulla, mysiga och snälla. Både Milton och Bella är innekaniner vilket funkar super bra. Hade tidigare spån i deras bur men eftersom jag tycket det dammar och hamnar överallt har jag gått över till pappers pellets som funkar super :) Tycker det är helt underbart med inne kaniner eftersom man får så mycket mer tid för dom.

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

VildaVittra
0

Jag har angora och sachsengold som alla bor ute. Jag har angora för deras underbara ull och valde sachsengold för deras underbara färg, men rasen angora passar mig bäst, ska helt gå över till dom när tjejerna hittat ett nytt hem eller när de skuttar vidare.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Evelina!
0

Har för närvarande bara hoppkorsningar, men har ägt alltifrån jättekaniner till hermelinkorsningar.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

[neptunens]
1

Ett gäng Dvärgvädurar, utomhus.(typ)
Nallebjörns-temperamenten  är en stor del till varför jag har dem, sen faller både utseendet och storleken mig perfekt i smak också.

Haft Dvv oavbrutet sedan…2003/2004 och är fortfarande lika kär i dem 😍

Fridaaaa
0

Har:

• 1 dvärgvädur rex
  • 3 lejonkorsningar
  • 1 lejonhuvad dvv/dvv
  • 1 dvv-korsning

Gillar nog hängörade bäst på något vis, dvv av olika pälstyper.
Har dem ute, kan inte ha 6 kaniner inne plus att de har betydligt mer yta utomhus än inne

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Emelywahlqvist
0

* 1 hona lejonhuvad/? Men ser ut som en lejonhuvad! * 1 hane new Zeeland/ belgiskjätte Har båda ute och dem triv jättebra, jag gillar större raser mest dem har lugnare temperament och gillar mysa och går dessutom bra med hunden hehe😉 min pojke på 5 månader är hur go som helst han slickar en när han blir klappad och är nyfiken på min hund! Men honan jag har är lite skyggare håller på och arbetar med att få hennes förtroende! Hade det ett tag men sen kom det en tid då jag var tvungen att resa bort och min mammas moster tog hand om henne och då när jag kom hem var vi inte lika tajta, men när hon får förtroende för en är hon en riktigt nyfiken och trevlig tjej❤️ Ska sälja henne! För jag vill satsa på stora raser! Eftersom jag tycker om att ha något lite större och tyngre att gulla och träna med😂❤️

Chillevipp
0

Jag har en dvärgvädur, hon är jättesnäll och kärleksfull! Jag tycker deras öron är så gulliga, det är en jätte trevlig ras, bra storlek och väldigt söta😍👍💕 jag har henne inne och det funkar jättebra. Hon funkar jätte bra med hundar också, men det beror väll på från kanin till kanin. Men jag älskar den rasen💗

Fridaaaa
0

Ni som skriver med Emjo (stavning?) symboler: Alla kan inte se det, jag som sitter vid vanlig dator med windows7 ser inte dem, man ser bara frågetecken i rutor. Bättre att använda iFokus symboler.

Emelywahlqvist
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har skrivit helt fel hanen är tysk jättescheck/ belgiskjätte

😃

Chillevipp
0

Jag kanin inte använda iFokus symbolerna

Fridaaaa
0

#11 Man ändrar en inställning i webbläsaren som går det, t.ex google chrome ändrar man till "skrivbordsvy"

[hattifnatten]
0

Jag har 2 dvärgvädurar, 1 holländare,  1 teddy/lejonhuvad och 1 lejonhuvad/hermelin/holländare/dvv.

De bor ute året runt, det funkar bra!

[vanilla skye]
0

Jag har belgisk jätte och tysk Jättescheck! De bor utomhus i fackburar på vintern och i hägn på sommaren. Älskar dessa jätteraser, främst för att jag alltid älskat stora och maffiga kaninraser, ju större desto bättre ;) Hermeliner är dock en ras som jag gillar :) små underbara klumpar :)

RebeccaG
0

Jag har "bara" två raser. 
Lejonhuvad kanin & Belgisk hare. 
Lejonen har jag haft ett par år och jag älskar allt med dem. 
Belsigk hare är något jag började med förra året, dem är lite speciella och väldigt vackra, påhittiga & skämtsamma. Älskar dem helt enkelt.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Mollypierce
0

Vad kul att så många svarat :D

Peak303
0

Jag har 5st dvärgvädurar och 3 korsningar.
Alla dessa bor ute. De jag älskar med just dvärgväduren är precis vad #5 skriver. Sen är jag stört förtjust i vissa korsningar med speciellt hoppare då en hel del utav dem ser så pass eleganta ut. 😍

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

jbson
0

Vi har 2st lejonhuvade/dvv & 1 st dvärgvädur. Lejonen är supermysiga i temperamentet och älskar verkligen att gosa. Dvv är coola då de har en så avslappnande stil! Gillar mekanismen de har har när man lägger de på rygg.

Cindy S
0

Jag har en fransk vädur. Vädurar var mitt första val, för deras temperament och utseende. De ser bara för söta ut. Haft haft henne sen i söndags, så vi får se hur det går. Hon är innekanin(nu).

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

jbson
0

Glömde skriva i #18 att de bor ute

[RC1393]
0

Dvärgvädur, Lejonhuvad kanin och Tysk jättescheck.

Har allihop för att jag trivs med deras temperament, tyskens mer livliga och dvärgarnas lugnare. Utseendena faller mig också i smaken, de är så snygga alla mina små❤️

Emelywahlqvist
0

Kan man få se en bild på din tja ❤️😉 #21

tlover
0

Gotlandskaniner, alla bor ute.

Det jag gillar med dom är variatinen, nyfikenheten och att dom är en lantras (och det som följer med det)

l'm back

Namiko
0

Jag har en belgisk hare, underbart fin ras, pigg och alert men inte riktigt så kontaktsökande som jag vill ha mina kaniner. Hon är dock helt perfekt och underbar ändå efter att hon blev kastrerad och hennes humörsvängningar gav med sig.

Belgisk jätte, troligen den mest perfekta rasen för mig. Kontaktsökande, snäll, nyfiken och jag älskar stora kaniner. Har båda frigående inne och det fungerar hur bra som helst.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Mollypierce
0

Jag har Lejonhuvad dvärgvädur, snäll och fin ras. Jag han hon ute och det funkar väll sådär. Hon mår bra och så fast det gör inte jag riktigt, jag vill kunna vara med henne ännu mer men det är inte möjligt  att ta in henne eftersom pälsen blivit så tjock. Men vi planerar att ta in henne till nästa år.

MsSofieG
0

Har just nu holländare och hermelin som båda bor inne, är mina små långöron och det är alltid lika kul att höra rasslet i trappan när man öppnar kylskåpsdörren och se små tassar smyga in i köket.

I framtiden skulle jag vilja ha en rex (vilken storlek vet jag inte än) eller en hare av något slag, de belgiska är ju ruskigt fina!

taxidriver142
0

Korsning mellan Hermelin och Holländsk

[RC1393]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#22 Levai, 7 mån

[Tilde]
0

Jag har:

1 lejonhuvad (hane)

2 lejonhuvad m. lite hermelin (hane + hona)

2 dvärgteddy (honor)

Jag älskar fluffiga djur och har det senaste året fastnat för dvärgteddys. Kommer förmodligen att skaffa fler i framtiden 😉

kanin och häst
0

Dvärgvädur, de små levande nallebjörnarna fastnade direkt! Bästa rasen, kan inte tänka mig ett liv utan en dvärgvädur(minst)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

[Trollbjörken]
0

Jag har en gotlandskanin och en holländsk kanin. Har fött upp gotländare, och Pulver är den enda som är kvar (min första avelshane) nu kastrerad 7årig herre. Älskar rasen, den är trevlig och rolig på alla sätt och vis, stor variation på både storlek och färger. Med honom bor en lite holländardam på fyra månader. Älskar rasen just för färgen och hur den delar sig med ett rakt sträck, det va det som gjorde att jag föll för dem :)

Mickis1994
0

Har enbart ett litet gäng hoppare här hemma. Tycker hoppare av vädurstyp med lite hare är oftast helt underbara! 

Men skulle gärna i framtiden ha dvärgvädurar igen, helt underbar ras som jag faktiskt saknar.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Elsa250
0

Jag har 1 hermelin, 3 blandisar och 2 (snart 3) hoppkorsningar.

Kelkaninerna bor inne men hoppkaninerna ska få flytta ut idag, så att jag kan träna och tävla med dem även på hösten/vintern.

Att ha de inne tycker jag funkar super, de skräpar ner lite men det gör ju inget:) Att ha kaniner ute vet jag inte än då alla mina kaniner bott inne, men några ska som sagt flytta ut idag. Så jag får väl se:)

~Don´t judge me, i was born to be AWESOME, not perfect~

[JeanetteK]
0

Jag har två dvärgvädurar, en rexblandning och tre gotlandskaniner. De tre första är omplaceringar som hamnat hos mig av olika anledningar. De tre gotlandskaninerna har bott hos mig ett par veckor och dem ska jag vara genbank för.

loppankanin
0

har en hoppkorsning, en blandning mellan rex kanin och dvärgvädur och två dubbelmanade lejonhuvade kaniner 🙂

kanin och häst
0

Jag berättar om båda: Jag har en renrasig cashmerevädur. Dvv/cashmerevädur är bästa rasen ever! Deras temperament är underbart, deras päls(syftar på cashmerevädur här), deras snälla ögon. De är helt enkelt levande nallebjörnar!

Ett liv utan djur är inte värt att leva