Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1690 ggr
Emel
1

Vilken ras är hon?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hallå!

Har en ny kanin och undrar Vilken ras? hon är. Eller blandras?

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

[Emilia-W]
1

Ser ut som en lejonhuvad korsning 😊

Egycsaj15
1

Håller med #1

[Lindgrenskan]
0

Håller med! Väldigt söt :)

Fridaaaa
0

Tror med lejonhuvad kanin-korsning. Söt

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Sockertoppens_kaniner]
2

Tror hon är korsning mellan lejonhuvad och hermelin. :)

Storip
0

Tycker också att hon ser ut att vara lejonhuvad eller lejonhuvad+någon annan ras. :)

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

nosa98
2

säger precis som nummer fem jag skulle säga en korsning mellan lejonhuvad och hermelin

MVH NOSA 

sara8282
0

Lejonhuvad korsning.  Kanske lejonhuvad och dvärgvädur.

lollynonna
0

#8 dvv har hängöron. iaf alla jag har sett:P

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

claravincent
0

Ja men hermelin och lejon har icke hängande öron. Är det då en blandning av alla tre kan det bli "uppåtöron". #9 Jag gissar på lejonhuvad+dvv+hermelin :)

lollynonna
0

#10 jo då kan det ju såklart bli uppåtöron:)

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

sara8282
0

#9  Kanske det, fast nu pratar vi inte renrasig dvv…   En korsning mellan dvv och annan ras kan mkt väl få stående öron.

En av mina kaniner är korsning mellan dvv och lejonhuvad, och hon har då uppåtstående öron.

[Tilde]
0

Ser precis ut som ungar jag har fått här hemma, 75% lejon och 25% hermelin :) Här kommer en bild på Pepper när han var lite yngre - nu har man mycket mindre man.

[Tilde]
2

En nyare bild 😃

Peak303
0

Min lejonhuvad kanin/dvärgvädurs korsning, så nej alla får inte stående öron. :)

Lejonhuvad kaninkorsning är det enda jag vågar säga om din kanin utan att veta vad föräldrarna är för raser.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

sara8282
0

#15  Nä, det var väl ingen som skrev att alla dvvkorsningar får stående öron?  

Jag skrev att de kan få det, och att min har det…

Peak303
0

#16: Ville bara skriva det så att ingen tror att alla får det. 😎

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Fridaaaa
0

Min Flizan är lejonhuvad kanin/lejonhuvad dvärgvädur, hon har fått flaxöron istället för uppåt eller hängande öron xD

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

sara8282
0

# 17 Ok..  Nä, det kan förstås bli både och…

Hade det varit så enkelt att bara renrasiga vädurar fått hängande öron, så hade det varit bra mycket lättare :)  

Min dvvkorsning har fyra syskon, och ingen av dem har hängande öron.   Pappan är dvv och mamman är lejonhuvad.   Efter vad jag läst  verkar ändå som att stående öron är dominant över hängande öron?  Även om det absolut är möjligt att en dvvkorsning får hängande öron.

Som med anlag hos människor, bruna ögon är dominant över blåa ögon, men det är ändå fullt möjligt att en blåögd och en brunögd förälder får ett blåögt barn, trots att blåa ögon är reccesivt anlag.

Emel
0

#14 Aaa väldigt lik faktiskt :D himla söt! Misstänkte att det lan vara lejonhuvad och hermelin. Hon är ganska liten också. Är väl eg omöjligt att säga så lite onödig fråga hehe.

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Emelywahlqvist
0

Min hona ser också ungefär ut sådär fast andra färger och hon är någon blandning med lejonhuvad!❤️

Emelywahlqvist
0

Här är hon! Jag har skrivit ett inlägg om att jag ska sälja henne också för att skaffa större kanin för jag har en belgisk jätte new Zeeland. Hane ! Älskar stora kanin raser

[vanilla skye]
0

kan eventuellt vara Lejonhuvad+Dvärgvädur i henne, om man kollar på öronens form och storlek tex, men behöver absolut inte vara så heller.

Emelywahlqvist
0

fick nyss veta att det var tysk jättescheck och belgiskjätte inte new zeeland utan tysk jättescheck

jag är obekant med de större raserna utom belgiskjätte som jag haft några utav!