Bästa bottenunderlaget?
Vad har ni för underlag i buren? Tänker främst på inneburar i lägenhet.
Har sett att det finns toalett strö i papper, alspån, hampaströ(liknar det vanligt strö/spån?) Vill ej ha vanligt strö/kutterspån för det flyger runt överallt…
sen har vissa mattor har jag sett eller filtar?
Jag funderar själv på att ha tidningar i botten och toaströ i papper eller alspån i början när kaninen inte är rumsren och sen byta till matta/dörrmattor? och en toalåda med toalett papper strö?
Är toalett pappersströ eller alspån bra i en toalåda?
Du kan ha halm om du inte vill att spånet ska flyga runt över allt

Jag älskar ju torv! Det både luktar gott och är mjukt och skönt! Men inne kanske det inte är en hit. Tycker iof. bara det dammar när jag lägger in men inte mer. Nu har jag även blandat ut med lite spån… Men till inomhusbur, jag ser fler o fler som använder filtar/mattor i stället för strö/halm, (även halm dammar). Kaninerna verkar uppskatta det mjuka. De är bara i toalådan som det då har någon sorts strö, typ toa-lätt.
Någon som provat lättströ från Granngården?
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

#3 Satt just å läste om det! Den dammar inte stod det! Och uppsugningsförmågan är tydligen toppen! Ska absolut testa!
#3 #4 ja jag använder det pga att ena marsvinet fick såna astmaattacker av vanligt spån. Att säga att det inte dammar alls är väl att ta i, för det gör det men inte alls i samma utsträckning som spån! Och det flyger framförallt inte "runt" i luften som spån gör. Uppsugningsförmågan är bra. Det luktar mindre än spån också tycker jag. Lätt att städa och inte direkt dyrt (till skillnad från alspån). Jag skulle aldrig kunna gå över till vanligt spån igen.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#3 Jag använder lättströ = underbart. Damfritt och har bra uppsugningsförmåga. Sen fastnar det inte i pälsen så de kommer inte med ut ur buren när kaninen hoppar ut. Sen är det billigt, man kan köpa en bal på Granngården som räcker jättelänge, Helt klart det bästa stöt! Egentligen vill jag byta till filtar men eftersom min lille älskar och gräva och böka runt så får jag helt enkelt ha kvar det :)
Pretty wise //
Mina bor i och för sig ute på somrarna och i stallet på vintern, men jag har ett tjock lager med spån i botten och sedan har jag ett tjockt lager med halm över (honan får trycksår) och det är varken halm eller spån utanför på morgonen :)
MVH Wilma
Så bra att ni är positiva till lättströ, för det är det jag hade köpt till hamstrarna och hoppas kaninen jag får idag gillar.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Jag använder spån med hö över. Vi slår själva då vi har häst och då kan jag ta hö som underlag.
Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html
men vad är lättströ gjort av? trä?
Har provat med katttoalett strö av papper men tycker det luktar i hela rummet av det, kan väl vara allergiframkallande då? Kanske bara ska ha det i toalådan,dock är kaninen inte rumsren ännu…
Vill ej ha vanligt strö eller halm.
Men alspån doftar det mkt ?? men kan det vara för hårt att gå runt på för rexkaniner kanske?
Jag har halm och spån i min bur ute
Jag har pappers remsor i botten för att suga upp fukt, sen över har jag ett tunt lager spån och över det ligger en massa halm :)
Kan kaninungar tugga i sig av papperspellets? om det är farligt för de?