Kokt ris?
Någon som provat ge ris till sin kanin?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Jag gav Engla ris när hon hade diarré. Var i våras när jag köpt henne, och det fanns inga brännässlor som jag kunde torka.
Funkade bra på henne, hon blev kvitt diarrén i alla fall. Vet inte om det var riset, men hon gillade det iaf :)
www.frihetenskaniner.se
Jag har inte gjort et brukar däremot ge min hund det när hon är dålig i magen, vilket som tur var inte händer så ofta…

Riktig diarré är ovanligt hos kaniner. Och har kaninen riktig diarré ska man kontakta en veterinär ^^ Så jag tror inte att hon hade diarré, men säkert lite löst bajs.
Har aldrig gett ris. Ger mina kaniner hö när de är dåliga i magen.

Jupp, mina har fått smaka. Allt går hem hos dem, så även riset ;)
Har aldrig gett :)
- Mvh Emma

#4: Riktig diarré var det inte, men hon var lös i magen. Formulerade mig fel.
www.frihetenskaniner.se
Ja, häromdagen fick Fia och Alpha smaka på det (pappa testade;P). Och de tyckte om det väldigt mkt!:)

jag gav Sotis ris när han hade diarre. Men jag han inte se om det hjälpet han dog ju
När han fick det blev han helt galen för han hade ju bara ha fått äta hö.

hmm, det vra en bra idé att prova, det kanske jag ska tästa nångång.. ;)
Har aldrig provat, varken Myran lr Guldus har varit särskilt lösa i magen
Mina små monster har fått smaka en gång men ingen av dem tyckte det var särskillt intressant. Gerbilerna mina fick äta upp det istället =D
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Har aldrig provat.

Näpp, har aldrig testat. Kanske man ska göra det då..

Jga gedde sotis när han hade diarre och han älskade det. men det hjälpte inte för han så han dog tyvärr

Har aldrig gjort det.

har har testat , men tjoffsen värkade inte så förtjust i det:P
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Börjar dem få lite diarré så är det jätte bra att ge för man kan förhindra att det slår ut i "riktig" diarré. Har funkat bra på mina!

Sotis och Ellen_95 är det samma person? :) *nyfiken*

I förrgår kom jag på Yuki med att smaska i sig ris. Och det var inte ens kokt! Fast han gillade det, men jag blev lite orolig.

#19: Dom är tvillingar.
www.frihetenskaniner.se
Ska man ge dom kokt ris om dom har diarré? Tycker dom att det är gott? :)

#22: Vissa gillar det, vissa inte. Man kan ge kokt ris annars ibland också om man vill. Det brukar vara bra för magen när dom har diarré.
www.frihetenskaniner.se

Gav lite till Lovis och hon gillar det :) Hon har varit lite dålig magen så får hoppas att det blir lite bättre! :D

#22 sotis älskade det. Han hade bara ätit hö. Så han tycket att det var mums:P
Ja då lärde man ju sig något nytt. :)