Bra hö?
Hej! Jag har inte möjlighet att köpa från bonde just nu så jag ger eko-Hö från jularps gård, köpt i djuraffären. Är det ett bra hö? Och ni'som ger hö från bonde, hur tog ni kontakt med bonden då? Gick ni bara in och frågade om ni fick köpa hö till kaninen?
Du kallar det djur, vi kallar det livet!
Jag mailade bönder som hade lagt upp på blocket att de sålde hö och fick napp.
Inte sett hur det höet ser ut i Jularps men eko låter ju bra 🙂 Önskar att jag hade fått tag på eko-hö
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag ger också Jularps eko-hö. Just nu deras special ängshö som bara finns tidigt på hösten. Tycker det luktar sommaräng , det är mörkgrönt, fint och har inga smulor/damm i sig, vilket jag tar som bra kvalitet. Stora fina strå och klöver i. Det känns fräscht helt enkelt. Men det kan ju finnas andra av annan åsikt… Är väldigt poppis hos vår kanin. 🙂
Jag ger mina kaniner hö från djurbutik de är jätte bra hö höet heter smakrikt hö till smådjur kommer från Värmlands de höet. De är inte mjukt hö utan tvärt om så de kan slipa sina tänder.
Okej, tack för svaren allihopa!
Du kallar det djur, vi kallar det livet!
Jag köper normalt ekologiskt hö hos min uppfödare som min kanin älskar men när det tog slut köpte jag ett nytt hö från en djuraffär. Det var väldigt grovt, ekologiskt och luktade precis som de andra höet supergott. Tror ni han åt det? Nej. Blev att åka en 80min för att köpa hans gamla vanliga igen.. Vad gör man inte för sin (bortskämda) lilla kanin ;)
Pretty wise //
Japp; jag åkte förbi en bonde och gick in och frågade om det var möjligt att köpa en bal hö till mina kaniner. Frågan är ju alltid fri 😃Jag har fyra olika att välja på, alltid bra att ha alternativ.