Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 563 ggr
Idlil
0

är inte sig själv

en av mina honor är inte sug själv. hon brukar hela tiden komma fram när jag kommer o kasta i sig maten. hon bor tillsammans med en ungkanin i buren. i hagen slängde hon sig ner efter hon grävt lite intet hål, eller så lägger hon sig bara o vilar. en av hennes "bröstvårtor" är hård upptill, hon är i början av fällning också o de växlar med temperaturer här hemma, på nätterna kallt på dagarna runt 20+. någon som vet vad som kn vara fel? hon äter lite då o då iaf. men hon har inga matta ögon tycker jag, de glänser om dom. dock dricker hon o hennes burkompis upp vattnet medans jag är i skolan så de har ju inte vatten vissa tider ibland då ingen kan fylla på. de har två jätteskålae vatten.. skulle vara tacksamt om ni vet vad som kan vara problemet…

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

Idlil
0

när jag började massera magen började hon hacka tänder, alltså tycka de var skönt… vad tror ni? vill ha svar rätt så snabbt

[olivesaregreat ]
1

Vilket kön är ungkaninen? XD

Idlil
0

hona. men nu är de löst, masserade o de började bubbla släppte mer henne i en nybäddad bur o då kom de massa pluttar som inte direkt luktade så gott..

jbson
0

Vad äter hon för mat?

Idlil
0

Edel,

[Sockertoppens_kaniner]
0

Äter hon hö som hon ska? Dricker hon som hon ska? Hur mycket pellets får hon?

Idlil
0

hon är sig själv nu! en mindre förstoppning hade hon som släppte efter massage.