Ikeas Påskhållare som hö-häck..
Kaninen på bilden ser tyvärr död ut…
#1 Jag är ganska säker på att någon skrev att den varken var död eller skadad :)
/Sofia
"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson
En Rädd kanin som dessutom sitter fast kan mycket väl bli passiv. och hurvida utifrån en bild avgöra om ett djur är dött eller inte är inte det lättaste.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Kaninen överlevde utan skador
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
#4 Är du säker, hur vet du det? Jag tycker bara att kaninen ser väldigt stel ut och ögonen ser torkade ut, ursäkta om jag har fel. Men kan jag få se delen som säjer att den lever då? Alltså på instagram kontot eller hur ni vet det.
#5 ägaren skrev ut det på instagram 😉
Om man har höhäckarna ordentligt uppsatta på en lagom höjd så förekommer inte detta. Den höhäcken låg på marken då kunde kaninen krypa in i den. Så om man ska ha sådana höhäckar så ska man sätta upp dom ordentligt.
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#0 Tänk på att du inte får använda bilder som inte är egna om du inte fått tillstånd att använda dom.
l'm back
#7 Detta foto har delats eftersom personen som tog fotot vill att det ska delas så att information ska spridas.
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
#8 Jag skulle inte ta för givet att det gäller alla hemsidor
l'm back
Men det gör jag och troligen många fler :) Personen VILL ju att man ska sprida så att kunskapen om detta problem blir större.
Alla tjänar ju på denna information, att vara petig i såna här tillfällen gagnar ingen.
Linnea Adler
#10 Skulle Värden bli anmäld för att någon lagt ut en bild som denna inte har tillstånd till att lägga ut så tjänar ju inte värden på det precis.
l'm back
Nåja, nu har du gjort din åsikt tydlig, och jag min :) Jag anser att jag har rätt och du anser att du har rätt. Så jag lämnar det där.
Linnea Adler
Fast om man sätter upp dem ordentligt (man märker ju direkt att klistret inte håller) så är det inga som helst problem, har aldrig varit det för mig åtminstone. Sedan kan man antingen hänga den så högt att kaninen inte kan hoppa i eller ha denpå sidan så att kaninen kan undersöka hela utan att behöva hoppa in i den.
Någon som vet vems kanin det är förresten? 🤔
/Sofia
"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson
Min ena kanin började krypa in i den jag hade också. Och stoppade upp huvudet i hålen. Så den rök just för att jag var rädd för att han skulle fastna (han är dock så liten så det skulle nog inte hända men ändå). Men kan man fästa den på väggen lodrätt så funkar det ju bra. Har också hört att kaninen klarade sig, att dom fick klippa loss den.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Den är ju så lätt att ersätta med vanliga höhäckar.. Så nu när man vet att risken finns borde det vara självklart att välja bort den!
Pretty wise //
Vanliga höhäckar på insidan av buren är inte riskfria heller. Kaniner kan fastna och skada sig. Om man måste ha är det bättre att ha en på usidan eller med lock. helst ingen alls.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.