Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 681 ggr
cissi_1993
0

är hon sjuk?

Hej min lilla skrållan dricker mycket tycker jag nästan en liter om dagen är det normalt? Hon har ingen saltsten kan det vara därför? Jag är tacksam för alla svar jag får Cecilia

*~HamsterHamster~*
2

Gå till veterinären, det är inte normalt. Det kan till exempel vara Diabetes och om du har bra mat eller matar naturligt har hon iallafall inga problem med salt. Tvärtom saltstenar är inte nyttiga.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Fridaaaa
1

Är det från flaska? kollat så att flaskan inte läcker.
Om det är skål: kollat runt om så det inte har spillts ut?

Saltsten behövs inte till kaniner (få undantagsfall) så det är en väldigt liten risk att det skulle vara det. Hade åkt till veterinären & kollat.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

cissi_1993
0

Det är flaska kanske får kolla om den läker men tycker inte det är så blött i buren. Men ringer och bokar en tid imorgon då

cissi_1993
0

Och vad gör man åt diabetes hos kaniner?

cissi_1993
0

Och vad gör man åt diabetes hos kaniner?

cissi_1993
0

Vad gör man åt diabetes hos kaniner? Jag ringer veterinären imorgon

*~HamsterHamster~*
0

#6 sprutar insulin, Inte så läskigt som man tror om man gjort det några gånger, men eftersom vi och du inte har någon aning om vad detta är ska du iallafall gå till veterinären. Det kan också vara andra sjukdomar så det är bra att du ringer hos veterinären :)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

cissi_1993
0

Ska bara säga att vi har en tid imorgon vid 14 hos veterinären

cissi_1993
0

cissi_1993
0

cissi_1993
0

cissi_1993
0

kanin och häst
0

Skriv inte så många inlägg med samma kommentar

Ett liv utan djur är inte värt att leva

tlover
1

Ett tecken på för lite salt är snarare att dom slickar (eller gnager om det är träbur) i sig urin.

Jag tänker väl att det snarare skulle kunna vara tvärtom (för mycket salt) om dom dricker mycket (äter man mer salt behövs mer vatten, i alla fall hos människor)

Ger man pellets behöver man oftast inte saltsten eftersom pelletsen innehåller salt, ger man inte pellets behövs det däremot men som sagt jag gissar att det inte är problemet just nu, bra att du skaffat veterinärstid.

l'm back

cissi_1993
0

Förlåt för alla likadana inlägg och mobil versonen går inte ihop det ska göras ett urinprov så fort jag får tag på urin och så ska tänderna raspas så ny tid nästa vecka