Kanin iFokus

Kanin

Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 3140 ggr
Saffran.
1

Mitthusdjur.se

Ny svensk djurbutik på nätet! :D Vad tycker ni om den? Diskutera! :3 http://www.mitthusdjur.se/

Fridaaaa
4

Tyckte den var sådär.
Finns så många djurbutiker på nätet:P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Saffran.
1

#1 Kan hålla med om att det inte är den bästa… :/

AkaiTsuki
1

Hmm överpris på en del saker, tex kaninbur baldo… sett liknande för 700:- helt ny +  fast med lagliga mått. Baldo är 120x60x46.. Den jag har är 120x60x60 och den köpte jag för 300:- av en som bara använt den i en månad.

Sen det där med gnagarshampoo och sånt, folk som inte vet att kaniner inte är gnagare kan bli lurade

//Joanna

Fridaaaa
1

#3 Ja jag lade märke till det med :/

hobbymupp
2

Jag tycker de säljer mycket skitmat. Alla smådjur i en kategori är inte heller optimalt.

Annars ok.

[Luppa]
2

Rent utsagt svindyrt.

Saffran.
1

Jag tycker designen är fin i alla fall om man ska tänka positivt… ^^ Är det inte så att dem måste ha dyrt i början då dem är så nya? Dem sänker väl priset ju fler det är som köper? ;)

Fridaaaa
2

#7 Nej så är det inte. Dom köper in från grossister och sedan måste dom lägga på en viss procent av inköpspriset och även mer om dom vill det.

[Luppa]
1

#8 Precis. Sen så kostar det alltid en del att starta upp ett företag, köpa in lager osv. Men det får man ju finansiera på något sätt, tar man mycket högre priser än andra företag så kan man inte räkna med någon större kundkrets.

Fridaaaa
1

#9 Precis :)

Saffran.
1

#8 o #9 Jaha… :)

elinab
2

Jag tycker det är kul med en ny nätbutik. Ju fler det finns desto större utbud får vi och förhoppningsvis lägre priser i längden.

Och själva sidan var väldigt fin och lättnavigerad tycker jag.

Men jag håller med om det som flera av er påpekat - dålig mat, saltsten till kaniner, kaninsele med öglan mitt på ryggbandet, burar till kaniner med olagliga mått, mm. Det drar ner intrycket väldigt mycket för mig.

Håller också med om att det vore bättre om kaniner fick en egen kategori och slapp klumpas ihop med gnagare.

hobbymupp
1

Vill man få chans att testa butiken kan man vara med i kaninmagazinets tävling om 200 kr i presentkort där :)

http://kaninmagazinet.se/2012/october/tavling-burinredning.html

Storkebodas
1

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

NaDa...
0

Vill beställa lite saker därifrån, mest sånt som jag inte har hittat i någon djurbutik här, eller någon annan nätbutik i Sverige/Finland.

Men som många har påpekat så finns det ganslka många missar, men i alla fall.. haha ;)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Storkebodas
0

Antar dock att buren i #14 är tänkt att använda tillsammans med Hage. Men ändå, de skriver ingenting om det. Riktigt dåligt.

Kram Elsa

hobbymupp
0

#14, håller med att det är helknas, att de kallar den "bur"??? Det är ett hus…

Fridaaaa
0

#14 Det där är ingen bur, det är ett hus man har till Hage. men troligtvis heter det det kanske "bur" när dom tar från grossist

Storkebodas
0

#18 Men det skriver de ingenting om. Lätt hänt att någon som inte har koll på att den ska användas tillsammans med Hage köper och använder den till bur.

Kram Elsa

[Taxie]
0

Tycker det finns bristfällig information om många saker. Hoppas de går igenom det bättre eftersom de nyss öppnat sidan. :P

Fridaaaa
0

#19 Nej det vet jag, men det är så det är.
Men som köpare får man ta lite ansvar och kolla upp saker också men det ska såklart stå rätt på sidan.

elinyeaah
1

Tycker det är rätt ok.

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

[lucke]
0

Positivt att de har många olika betalningssätt samt fri frakt för beställningar över 600 kr.

Brandy
1

Jag har precis beställt därifrån. Ska bli spännande att se hur sakerna är. Hoppas de kommer snart :)

natha-mjau
1

Vi har ett sammarbete tillsammans med dem, missa inte våran tävling så har du chans att vinna ett presentkort på 200:-

http://kaninmagazinet.se/2012/october/tavling-burinredning.html

natha-mjau
0

oj förlåt, såg att emma redan länkat x)

Saffran.
1

#24 Berätta hur det var när dem kommer! :D

Brandy
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#27 Då har jag hämtat ut paketet.

Här är en liten utvärdering då.

Beställde varor, 15 st från Mitthusdjur.se i söndagskväll. Priset översteg 600kr så jag skulle få fri frakt. Blev typ 650 kr om jag inte minns fel.

Betalade med kort direkt på sidan.

djurbädden (röd på bilden) stod det endast blandade färger. Jag ville inte råka ut att få någon enligt min mening ful färg så efter att jag beställt mailade jag direkt och uppgav mitt ordernr och artikelnr på den djurbädden och "önskade" färg. (Blå eller rosa).

Fick inget svart på måndagen trots att man skulle få svar inom ett dygn så ringde. En telefonist svarade och han sa att de beställt en blå som jag ville ha. Bra tyckte jag. Han sa också att jag troligen skulle få paketet på fredag (idag och det fick jag!).

Hämtade ut mitt paket på ett närliggande uthämtningsställe.

Öppnade paketet och i det låg det inte en blå som de lovat mig utan en RÖD bädd. Jag orkar sällan skicka tillbaka så där får de negativ kritik.

Något annat som inte stämde i ordern var att jag beställt 2 vattenflaskor 500ml, en blå och en röd. Som ni ser på bilden fick jag ett helt paket med 12 vattenflaskor!! 4 blå, 4 röda, 4 gröna. SOM JAG INTE HAR ANVÄNDNING AV. Tack och lov drog bara pengar för 2 st. Men har ju 10 vattenflaskor jag inte har användning av. Så om någon är intr. så skänker jag gärna bort dessa. Betyget blir ok, bra leveranstid men inte bra att de inte kan följa ordersedeln. Nästa gång kanske det blir för få varor?!

elinyeaah
0

Beställde en flerfärgad sele och fick en svart. En stor besvikelse.

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

Brandy
0

# 29 vad tråkigt!! Mailat dem? Eller ringt?

Fridaaaa
1

Jag tänker inte beställa därifrån. Finns billigare bättre ställen :)

Saffran.
0

#28 Aw. Då var det ju både bra och dåligt. Lite blandat. :/ #29 Nee. Vad surt. :(

elinyeaah
0

#32 och #30, dessutom var "rygg remmen" BARA 6 cm lång..

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

Brandy
0

#32 lite OT men tipsa gärna om fler billigare ställen. :)
#33 aj, aj hoppas den inte var så dyr bara.

Fridaaaa
1

#34 Zooplus.dk t.ex ;) Bra service, bra saker (enligt mig) :D

Corazón
0

#34 Zooplus.se! Toppenprodukter från Tyskland, helt okej priser. Fri frakt över 350kr.

gnagarboden.se

Fridaaaa
0

#36 zooplus.dk är billigare i priserna ;) Och mer utbud än den svenska sidan :)

Corazón
0

#37 Sry, såg inte ditt inlägg,  skrev samtidigt. Jag har bara beställt från den svenska så har ingen erfarenhet av den danska, men kan kanske beställa från den nästa gång istället då :)

Men står det inte i danska kronor på dk? I sådana fall är det ju samma priser som den svenska om man gör om till sek. Skiljer inte mkt iallafall.

Fridaaaa
0

#38 Jo det gör det :)
Nej det är inte samma priser, har kollat det :) Har själv beställt där ifrån så ;) Vissa saker gör säkert det men finns många saker som blir billigare plus att dom har större sortiment än svenska :)

[MiniPim]
0

Jag gillar sidan, tycker det är lite dyrt men annars helt ok. Glad

[Dina80]
0

Gammal tråd, men jag har nyligen beställt från dem för första gången.  Jag handlar mycket på olika webbshopar, men första intrycket här blev inte så bra, tyvärr. 

Fick vänta nästan två veckor på leveransen, och när den väl kom var hälften av varorna  helt fel saker, som jag inte alls beställt!  Flera saker jag beställt och sett fram emot fanns inte med.  Det är inte kul. 

Kollade lite på inneburar, och upptäckte att en innebur på 120 cm kostade ca 1800 kr, medan man kan få en lika stor och väldigt snarlik på Teddytassen för 595 kr. 

Återstår nu att se hur de hanterar returen av varorna jag fått som jag inte beställt.

[Dina80]
0

Fortfarande inget svar eller instruktioner hur jag skickar tillbaka de felaktiga varorna.   Nä, här orkar jag inte handla från igen.  Dyrt var det också, men några av sakerna jag beställde har jag inte hittat på något annat ställe.

moizzz
0

jag gillar att sidan inte hackar och är fin. men jag skulle nog inte beställa där ifrån

sannadetejag
0

Oj, vad tråkigt att den värkar så dålig:( har precis upptäckt att sidan finns fast den funkar inte just nu, men då ska jag kanske inte beställa något där ifrån

[hattifnatten]
1

#44  Sidan har inte funkat på ett halvår,  de har nog lagt ner!

Har handlat därifrån en gång, de skickade fel saker och svarade aldrig på mail. Tur att jag inte betalade i förskott.

juliaalkman
0

Förlå för trådkap men vad heter din kanal på yt ts?

Saffran.
0

#46 Jag gör inga videos längre, har lagt ner med det tyvärr.