Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 914 ggr
[Milicious]
0

Mini Cashmere Lop

Hejsan Jag vet att den inte godkänd i Sverige men är det någon som vet nåt om den. Jag gillar smått och har förstått att det är en mini vädur med lång päls. Får max väga 1.6 kg. Personligen låter denna ras intressant .Den engelska varianten. Någon som vet en seriös uppfödare (i England kanske)

kanin och häst
0

Vet inte något om rasen, men är väl som vanliga cashmere vädurar?:)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

fossingen
0

#1 Cashmere vädur är större dock. Sedan så är ju inte ens Cashmere vädur särskilt vanlig så tvivlar att det finns mini i Sverige. Finns knappt någon uppfödare i Sverige av vanliga Cahsmere. Well, Trasselsudds har ju :)

Om någon fler har vet jag inte.

Cashmere vädur är otroligt härliga kaniner att ha att göra med. Minin har jag ingen större koll på alls. Om du undrar om import av just specifika Cashmere eller mer om Cashmere så skulle jag nog höra av mig till Trasselsudds som faktiskt föder upp den vanliga och har större koll på rasen.

kanin och häst
0

#1 det vet jag, har ju själv en cashmere och känner några som har,:)

kanin och häst
0

Glömde skriva Att min är just från trasselsudds. Underbar uppfödning och bra hanterade kaniner!

kanin och häst
0

Vill någon veta mer om cashmerevädurar är det bara att fråga, fått mycket fakta från Trasselsudds. Min lille är Trasselsudds First Edition, förr 15.4.14 och är ur fjärde kullen med en syster och två bröder. Hon har stamtavla fast hon har fel teckning.

fossingen
0

#3 Jaha, okej, haha. Jag har haft fuchs och cashmere, har nu inga cashmerer dock en cashmere bärare från en unge av min gamla hane. Tyckte det vimlade av fuchsar för 8 år sen, men inte nu.

[Milicious]
0

Å vad roligt. Kikade in på Trasselsudds. First Edition är helt bedårande Ska absolut mejla . Tack så jätte mycket ☺

kanin och häst
0

#7 och där är hon inget mot vad hon är i verkligheten!

[Milicious]
0

Så nu har jag mejlat :0))