Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 795 ggr
Sanna:)
0

Ny "hammock"

Förlåt för att rubriken är lite konstig men jaja! Jag köpte en kanin hammock för ganska länge sen men fick inget rep och sånt så idag så la jag den i buren och spände fast den med buren. När kaninen kom och tittade på den rev han och klöste på den hela tiden.. Han försökte få bort den men det gick ju inte. Så hur ska jag göra för att han ska gilla den och faktiskt sitta i den? Tacksam för svar 😗❤️

Kärlek är starkare än hat.

michellan97
0

Skulle du kunna visa en bild? 😂

Michelle

"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"

pernillaoscarsson
2

Ehm.. hammock låter kanske inte så kaninaktigt. Köp stabila hus eller plattformer istället. Kaniner uppskattar inte rörelse så som t.ex. gnagare och katter. De är inte så smidiga.

[Sockertoppens_kaniner]
0

Håller med #2. Kaniner gillar stadiga saker att sitta på och inte sånt som rör sig…

[Lollo1402]
0

Nu kommer jag och förstör:) På teddytassen så skriver dom att kaniner älskar hängmattor! Är det sant?

[Sockertoppens_kaniner]
0

#4 Enligt mina erfarenheter tycker inte kaniner om när det gungar och rör sig. De vill känna sig trygga på ett stabilt underlag. Sen finns det självklart undantag, som i allt. Men i regel vill de inte att det de sitter på ska gunga runt. :)

0

Det var det jag menade med "hammock" alltså att den hänger inte, den sitter bara fast med buren. Dumt av mig att skriva så otydligt 😁

0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Glömde bilden!

0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

pernillaoscarsson
0

Aha, mer ett bo då. Kanske ingenting just din kanin gillar. Kanske för varmt för den just nu, kan uppskattas mer när det blir kyligare. Ofta vill man köpa allt som går att köpa till sina djur eftersom det ser så lyxigt och roligt ut. Kaniner är inte så kräsna. De nöjer sig med det lilla, så vill du att den ska ha ett litet krypin så prova med ett vanligt trähus. Ofta mycket uppskattat. Vill de inte vara i huset så sitter de gärna uppe på taket. :)

0

#10 tack för dina tips?! :)

0

#9 var det sorry… Oops

Zabbio
0

Tja, mina kaninungar ska då prompt sitta i hö-häcken som hänger i ett snöre i taket, de verkar gilla gungan :P

Vilket tjusigt bo! :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

0

#12 Tack du! :D