Är buren laglig?

Jag har bläddrat runt lite på internet efter inneburar och hittade denna! Den är stor och har lagliga mått (150x73x64). Men kan två kaniner bo i den? Vilka mått är det som gäller om två kaniner ska bo i samma?
Tänk på att man inte får ta bilder från nätet utan att fråga bildägaren först.
Ja den har lagliga mått för dvärgkanin, även fr två stycken, är samma mått får en kanin som får två kaniner.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Okej, Tack så mycket 🙂
Haha vad komiskt 😂 har nämligen just denna bur & ska snart få en kull i denna, men sen ska jag ha 2 kaniner i den 😉 Själv tycker jag att den är helt okej stor för två dvärgkaniner, om man ser till att de får komma ut ofta o springa av sig 🙂🌈
Skrev även lite ang. mått i ett inlägg http://kanin.ifokus.se/discussions/540be6a58e0e743b5d001ff8-det-har-med-burmatt?discussions-1
Michelle
"Glöm dina bekymmer, i morgon kommer nya"
120 bur e bäst .
#4 150x73x64 är ju betydligt bättre än 120 bur, betydligt större med.
Och återigen: Du kan inte bara skriva 120 bur! Bredd & höjd kan skilja sig och göra skillnad i storlek
#4 Fast man vill ju ge sin kanin så stor bur som möjligt? 120 bur funkar väl till en kanin men inte fler.
Michelle
#6 Du behöver inte ha sån trist attityd. Du säger åt folk jämt & ständigt, och bryr mig ärligt talat inte om du blir förbannad eftersom du inte har något att bli förbannad över bara för att någon säger sanningen och inte har samma åsikt som du.
Jo sluta säg åt mig
#9 Skulle nog råda dig till att lämna detta inlägg. Känns inte som att du har nåt viktigt att komma med, mer än att vilja mucka gräl..
Michelle
Nej

Men hur gör man för att blockera den här Nikodemus? Orkar inte med hennes enerverande ointelligenta kommentarer i flertalet trådar! #11 Sluta förstör en annars väldigt trevlig o lärorik sajt! Tror ärligt att ingen vill ha något råd ifrån dig så länge du har den attityden du kör med! Försök att vara lite ödmjuk istället!
#6 Alltså, tristare attityd får man ju leta efter. Att du blir förbannad är helt och hållet ditt eget problem som du bör göra något åt, för det är verkligen inget att bli förbannad för! Väx upp och håll dig på mattan om du ska vara kvar här på forumet är mitt tips?!
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Vad är du ute efter Nikodemus? Du går och förstör alla trådar du kommer åt och har inga motiveringar eller bra svar? Fattar inte riktigt
Kan inte någon Sajtvärd plocka bort nikodemus snart? Hon har absolut ingenting att säga här. Denna sajten är till för både erfarna och nybörjare. Nybörjare ska kunna ställa frågor och få vettiga svar från erfarna. Nikodemus är enbart ute efter att skapa osämja genom att säga tvärt om. De senaste dagarna har hon gått på onödigt mycket och det kommer sluta med att varenda tråd kommer innehålla disskussioner mot henne vilket skapar en enormt trist stämning. Meningen är att alla ska lära sig och ha kul här. Inte sitta och gnabba!!
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
De där va apsolut inte snäklt sakt utav er .
Jag e inte elak el otrevlig om ingen är mot mig

#16, 17 Kan du inte bara vara tyst!
Varför måste alla va så otrevliga . Försök va trevligare mot mig så kanske jag ändrar mitt skrivande men jag vill inte att nån säger åt mig vad jag ska göra o inte göra med mera
#19 Du kan ju vara den godare människan och vara den som börjar vara snäll, sen så är det inte många som är otrevliga mot dig bland dom som du kallar otrevliga. Många av dom som du kallar otrevliga vill bara hjälpa.
Om du misstänker att nån vill vara otrevlig mot dig är också det bästa botemedlet mot det att vara trevlig tillbaka, det kan helt enkelt vara ett missförstånd.
l'm back
Tvärt om
#21 Om du förväntar dig att alla andra ska visa dig respekt innan du visar dom respekt kommer det antagligen bli jobbigt i livet för så funkar det inte i verkligheten.
l'm back
#21 Tvärtom? Det är precis som #20 säger och definitivt inte tvärtom. Så många skulle ha fel och enbart du rätt menar du?
Sluta va elaka mot mig
#24 Läs sajtreglerna tex "utgå att det du läser är skrivet med gott uppsåt"
l'm back
#24 Har inte sett någon som varit elak mot dig, däremot har DU varit elak mot andra.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Nikosemus. Nu får du ta och skärpa dig! Lägg av! Du förstör verkligen alla trådar du hittar, med din dåliga attityd. DU har alltid varit den som är otrevlig först. Kanske dags att lägga av snart?! Om jag vore du så skulle jag lägga av nu. Ursäkta TS för bråk i din tråd. Samt OT.
Säg inte åt mig vad ag ska göra o inte göra de är ni som ska lägga av
TS: Hoppas du fått svar på din fråga
Åh den buren har jag, snygg är den! Den är helt laglig men skulle ända säga att jag tycker den är för liten för två kaniner. Köp en större bur om du har möjlighet eller begränsa en yta i rummet som de också kan skutta på :)
Pretty wise //
För 2 kaninen bör man nog bygga egen bur. Men, kommer de ut mycket per dag så kan det fungera, som sagt lagligt men kan du bygga egen är det ju att föredra.