ungarna borta?!
i går skulle min hona ha fött sina ungar (31 dagen) och jag var ju så nyfiken så jag gick och kollade hur det var i morse och fick se att mitt hjärtegryn mådde bra och var betydligt smalare än kvällen innan MEN i huset där hon boat så fint fanns inte ett spår av någon unge? men hon måste ha fött eller gjort sig av med dem på annat vis under natten , jag är som ett stort frågetecken. Kaniner äter ju knappast upp sina ungar , jag till och med kände och såg hur dem rörde sig i magen, hon har inte heller börjat producera mjölk
Någon som varit med om något liknande?
ungar försvinner inte bara spårlöst utan ens en blodfläck
Kaniner äter faktiskt sina döda el sjuka ungar, jag har till och med sett det en gång.
Så hon kan ha ätit upp dom helt enkelt.
l'm back
Oj men hu vad hemskt ! =(
Uch
Det är faktiskt inte så hemskt det är så att inget rovdjur ska känna doften av döda djur. Skulle ett rovdjur känna doften av det skulle ju både de överlevande ungarna (om dom finns) och kaninmamman vara i riskzonen att bli dödad.
l'm back
Men kan det inte vara så att de helt enkelt inte har kommit än?
*vild tanke*
Skulle det kunna vara så att födseln närmar sig och att de därmed flyttat sig i magen bara? Vilket kanske kan få henne att se smalare ut, men utan att ungarna faktiskt fötts?

Mvh Stephanie 

Ja det finns ju, om än sällan, honor som föder i d 35 :) så vänta lite till. Har hon boat?
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
Förlåt såg nu att du skrivit att hon boat…
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
jodå boat och klart men hon har inte dragit någon päls, #6 du kanske har rätt om de nu kan krypa in i magen jag får väl helt enkelt avvakta, trots allt har hon inte börjat få något juver än
låter osannolikt att hon har käkat upp dem utan ett enda spår, men vad vet man?
#9 Hon som åt upp ungarna hos mig lämnade inget spår, hade inte vi gått förbi just då hon hade en bit av kaninungen stickandes ut genom munnen hade vi inte vetat om att hon hade ätit upp kaninungar.
edit: det är ju så att inget rovdjur ska lockas som sagt om det är blodfläckar kvar motverkar det ju syftet.
l'm back
Hoppas verkligen att de små är kvar i magen fortfarande.
Oj du får värkligen hoppas🙏följer.
Det händer som sagt att mamman äter upp sina ungar, jag har vart med om det när jag avlade.
Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU
Oj! Hoppas de går bra och att dom inte fötts än..!
Oj! Hoppas de går bra och att dom inte fötts än..!
en dödfödd unge hade hon fött någon gång under dagen, mamma var och tittade till dem och såg den ligga i ett hörn av buren, tror dock att det är fler Zilla jag tycker var för tjock för att bara ha en unge men vi får se vad som händer
Hur äter mammorna upp skelettet? eller det kanske inte är så hårt när de är nyfödda?
#17 Jag vet inte hur som smälter det men den gången jag såg så åt kaninmamman upp hela ungen på en gång.
Men som du säger är det kanske inte lika hårt då dom är nyfödda, barn )människobarn) har ju mjukt skelett tills dom är 21 eller så.
l'm back
#18 Ja kanske det. (21?🤔)
#1 Hade ingen aning om att kaniner gjorde så.
Hur klarar deras magar det?
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#20 hamstrar äter ju också upp sina ungar..
#21 Ja, men de är djur som är gjorda för att äta till viss del animalier, kaniner är strikta herbivorer.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#19 Jag syftade på människobarn (därför skrev jag barn istället för ungar, man säger ju inte kaninbarn. Men jag har förtydligat det nu).
#20 Jag vet inte hur magarna klarar det men många djur gör ju liknande (tex äter moderkakan el liknande) så det är ju inte så konstigt ändå.
När man läser på om Avel kommer man ganska snabbt in på att dom kan göra det, men det är ju få som faktiskt ser det. Därför kan det ju ha varit fler kaninungar i en kull än vad man räknar eftersom kaninhonan kan ha ätit upp en dödfödd.
l'm back
De är intressanta allt, djuren. Men på något vis måste väl deras kroppar vara anpassade för att kunna ta hand om en död unge. Hm.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
ville bara säga att jag för några timmar sedan tvättade av och begravde den döda ungen som var madagaskar helt klart, har även städat upp i Zilla's bur från små blodfläckar här och var som nog kom med när ungen föddes men annars såg den bra ut varken missbildad eller några brutna ben, men Zilla mår fortfarande bra och var inte kletig/blodig runt könet.
en fråga till är om det skulle finnas en chans att hon föder fler ungar ex imorgon? eller föder dem alla på samma gång?