Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 576 ggr
[AnimalLover1]
1

Snabbfråga - blött öga

Pix öga är litlite kladdigt, asså bara där inne mot nosen, lite geggigt typ och jag tror det har runnit lite för det är blött under, så tror ni det är en början på ögoninflammation? Ska jag tvätta med koksaltlösning för säkerhetsskull? Det kanske förebygger att det inte blir mer imorgon?

Cotast
1

Vilken färg? är gegget? 
Tvätta med koksaltlösning.

Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU 

kanin och häst
1

Säger som #1, tvätta med koksaltlösning, sedan kanske du kan försöka på bort geggan med en tops beroende på hur geggan ser ut :)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

[AnimalLover1]
1

#1 Vitgulaktigt, precis som var, fast pyttlite, som på människor när man vaknat.

[Lollo 97]
1

Tvätta med koksaltlösning som de andra säger. Kan vara börjar på ögoninflammation, men kan också vara att de har legat och sovit för så blir mina  när dom har sovit ett tag.

[AnimalLover1]
1

Tvättade just. Och nu kom jag på en sak. Saken är den att jag pussade det ögat, och typ gosade med honom när jag bar honom och kände nåt blött på min kind och trodde bara att det var hans öga som kanske bara helt enkelt var lite fuktigt.. Men.. Kan jag bli smittad? xS

Facie
0

Nej, du kan troligen inte bli smittad.

Det är viktigt att alltid tvätta/pilla bort skit kaninen har i ögonen. Blockeras tårkanalerna blir det lätt infektioner. Kanske är det just det som hänt din kanin!

Pretty wise //