Kullplanering
Hej!
Tänkte lägga ut info om höstens kullplanering. PARNING beräknad i september.
Först ut är Lilla Kaningårdens Turbo och Brutus som föräldrar.
Beräknad Färg; Viltblå och viltblå brokad. Kan även komma igenom svartbrokade då honans bägge föräldrar är svarta dalmatiner. Stående och liggande öron. Päls, rex och vanlig.
Lilla Kaningårdens Turbo; Renrasig Rex. Brun dalmatin (troligtvis kanel)
Lilla Kaningårdens Brutus; Dvärgvädur, Viltblå.
Kommer bli underbara sällskapskaniner och målet är att börja få fram hoppkaniner också. Jag har tränat de på hemmaplan men fått hålla mig där då graviditet kommit ivägen ;)
Tror Kaninhoppning har en lysande framtid och en bra barnsport så väl som vuxen!
Mitt mål som uppfödare är att får bort attityden gentemot kaninens status i samhället. Säljer enbart till bra hem! Annars får de stanna hos mig. Erbjuder livslång kontakt och stöd och tar även tillbaka kaninen om det visar sig att den av någon anledning inte kan stanna i sitt nya hem.
Ungarna säljs med härstamningsbevis tidigast vid 8 veckors ålder.
Vi finns i Vissefjärda, Kalmar län.
Mer info på hemsidan; http://www.lillahundgarden.n.nu/
Mejl; lillahundgarden@live.se

Mamma Turbo

Pappa Brutus
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
Kull 2
Mamma; Lilla Kaningårdens Fru Kanin. Renrasig rex. Svart Dalmatin
Pappa; Kringland Ivory Snow. Rexpälsad Dvärgvädur. Blåögd vit.
Beräknade Färger; Svart, svart brokad, vit. Kan komma in andra färger då pappans härstamning verkar vara av blandade färger men med mest svart otter.

Mamma; Fru Kanin
Tror mer på hoppningen i denna kull!

Pappa Ivory Snow
Puttar upp denna tråd då Fru Kanin troligtvis är dräktig nu och bebisar är beräknade om ca 3v. Förhoppningen är att allt går bra och att denna tråd kan fyllas av gulliga bebisar :)
Hej. Det är alltså den svartvita kaninen som väntar? Du har ett mejl =)
Hej! Svarat på ditt mejl men svarar här med :) Japp den svartvita är mamman. Om ungarna överlever är de leveransklara i början av december :) Hon har haft en kull innan och då föddes 3 varav en överlevde. Hon var jätteduktig förstföderska!