Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 4158 ggr
hamstertokiglisa
3

Äter inte upp nattbajs

Hej! Min kanin har inte ätit upp sitt nattbajs på ca 2 veckor, om inte mer. Vad ska jag göra? Är det ens bra att han inte äter upp det? En kanin ska väl äta upp det, eller? 

Tacksam för hjälp 🙂

Leon1973
0
[neptunens]
0

Vad ger du för foder, hur mycket och till hur stor kanin?

hamstertokiglisa
0

#2 12 veckors kanin, ca 2 matskedar (för mycket/lite?) 

Jag brukar blanda Mästers med Cuni complete.

[Yasminjohanna]
0

Min kanin gjorde samma sak. Jag minskade drastiskt på mängden pellets. Han fick typ 1 msk per dag och hö/färska grönsaker (i lagom mängd) och då började han äta upp nattbajset igen.

hamstertokiglisa
0

#4 Eftersom han inte ätit upp nattbajsen på cirka 2 veckor så tog jag bort pelletsen i ungefär 1 vecka, men det gör ingen skillnad. Har börjat ge honom en liten mängd pellets nu, men nattbajset är ju fortfarande kvar..:/

[Yasminjohanna]
1

Vissa yngre kaniner verkar inte alltid hajja att det ska ätas upp fick jag höra från vet. men det fattar de med tiden… vet inte om det stämmer men min lille började äta upp allt ju äldre han blev. Vänta ett tag och är han pigg och frisk annars så ska du nog inte oroa dig men blir bajset löst eller om kaninen verkar må dåligt då bör du söka veterinär hjälp.

hamstertokiglisa
0

#6 Åh tack så jätte mycket! Får helt enkelt vänta och se om han börjar äta det, om han inte börjar göra det sen så får jag väl åka till veterinären med honom :)

kitkat_
1

Hur har det gått med kaninen #7 ?