Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 929 ggr
Lajban:)
0

R.I.P Lajban

Hej. Nyligen ( den 18 juli) gick min fina kanin Lajban bort. Han hade återkommande tandproblem och det blev bara värre . Så vi (min familj) fick ta beslutet att låta han somna in. Han var bara 2 år gammal när han dog. Men, jag har tingat en ny kaninunge. Det är en renrasig hermelinkanin hane. Han är pälsfärgen järngrå. Han har namnet Nosey( uttalat Nosy). Han har bettfels garanti. ( Köpt på teddytassen kanin gård)   http://www.teddytassen.se/VisaKanin.html?KaninID=1980&Namn=Teddytassens+Nosey

Hästar och kaniner är livet Hjärta

2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nosey

2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lajban

[sstorm]
0

Vad tråkigt, beklagar!
Låter konstigt med bettfelsgaranti, ett bettfel kan ju uppstå långt senare än när du fått hem din kanin. Det kan uppstå av skada med. Som uppfödare kontrollerar jag tänder vid leverans, men sen är det ju upp till ägaren att kontrollera.

0

Jag fattar inte heller med bettfelsgaranti direkt, uppfödaren sa det. Men det hon sa också att den inte hade uppstått bettfel i han stamtavla. Kan nog vara det hon menar???? Ja det är jätte synd att han skulle dö han var så speciell…

[sstorm]
0

#4 Tyvärr kan det ju uppkomma ändå. Men hoppas att det blir bättre med din nya kanin :)

0

Ja, det hoppas jag med:)

[Nikodemus]
0

Jag vet själv hur de är att förlora en älskad kanin min andra kanin hade jag i 1 1/2 år innan han somnade in i november är det 1 år sen han somnade in …

Facie
1

#4 Ibland har man oturen att kaninens tänder blir dåliga med tiden eller att det är käktänderna som är fel. Det kan också varit så att kaninen kan ha trillat på munnen och därmed fått ett fel reglerat bett :(

Pretty wise //

NinaLotta
0

Rip!