Kanin iFokus

Kanin

Etikettnamnförslag
Läst 426 ggr
hannie
0

Namnhjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kompis Linnea har precis införskaffat sin allra första kanin! Det är en hona i rasen teddydvärgvädur. Var där och tittade igår och hon bad mig fråga er om lite namnhjälp till tösen, som just nu kallas "No Name" x)

Hon vill ha ett svenskt namn. Kaninens uppfödarnamn är Maja Marmelad (xD), men Linnea fullkomligt hatar namnet ;P Så ös på med vackra svenska namn :)

Bilden jag skickar med har Linnea skickat till mig.

Frida
0

Amalia
Aurora
Elisabet
Madicken

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

ciss
0

Oj, herregud så vacker kanin! Namnförslag: Lova, Meja, Leia, Leah, Freja, Selma :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

CarrowBlendberg
0

Jätte fin kanin :D är jätte dålig på namn, men Maja marmelad var astufft enligt mig :'D

KvirrZ
0

Kommer bara på ett namn just nu, Eivor xD

- Mvh Emma

hannie
0

Pratar på msn med henne och hon ÄLSKAR namnen Aurora, Meja och Freja! Så kommer ni inte med nå bättre namn blire något utav de namnen :D Hon skriver också "dedär kaninnördarna är ju sjukt bra på namn!" ta inte illa upp. Hon är också kaninnörd ;P Eller, hon lär bli det iallafall!

huldisen
0

Jag tycker det ser ut som en liten Amelia. Men vad vet jag :P Hon var  då otroligt söt :)

[Niike]
0

Jättevacker kanin! Var har din kompis köpt den? (hemsida?) =)

Moonstrike
0

#5 haha

Sosso, Milla, Smilla, Malin, Jenny, Dixie, Svea, Simone/Simona, Nellie

*vet att alla namn inte är svenska

hannie
0

#7 Det är inte min kanin ^^ Men hon kommer iallafall från någon oreggad uppfödning :P

ellaa_
0

Lilla My
Elvira
Ariel *

*kanske inte svenskt, men fint, och passar. :-)

ciss
0

#5: Åh, Meja & Freja sa jag ju. Vad kul! Funderar starkt på att döpa nån av mina till det, jättevackra namn! Fler namn: Alva, Tilde, Tindra, Tyra & Elsa.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

johanna_loveAnimals93
0

#10; Jag gillar Lilla My. ;) Men uh vilken gullepluttkanin! ;D

hannie
0

#11 Haha, ja :) Tyra gillar hon med :D

Lilla My heter min kanin så det vill hon inte döpa sin till ;P

Lippo
0

Lillan, Smulan ? :)

Frida
0

#5 *asg*

Aurora passar väl rätt bra med tanke på vad namnet betyder och kaninens färg. Annars tycker jag att Ciss förslag om Freja var utmärkt!

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

KajsaM
0

Lova tycker jag passar söttösen :)

[Quellii]
0

Åh vad söt :D Vart kommer hon ifrån? :)
Freja tycker jag :D

hannie
0

Sitter hemma hos Linnea nu och hon kan verkligen inte bestämma sig ^^ Det är ganska typiskt henne, men jag försöker hjälpa så mycket jag kan (A)

Topplistan just nu:
1. Lova , leder ganska starkt!
2. Aurora
3. Freja
4. Ariel

Hon tog bort Meja från listan eftersom hennes pojkvän ofta använder uttrycket "meja ner" ^^ Så ja, hon vill inte att han ska mobba hennes kanin ^^

Vilket av namnen på listan skulle passa bäst om ni valde ett?

Kaninen kommer från en familj som bor i Umeå. Vi kan försöka få tag i telefonnummer och adress om någon är intresserad! :)

hannie
0

Lova fick hon heta :D

Tack för all hjälp!

johanna_loveAnimals93
0

Lova, vad fint :)