Upphittad kanin
Upphittad kaninunge i Umeå! Har varit en hel flock med kaniner, 2 vuxna, antagligen mamma o pappa och ett gäng med kaninungar, alla är upphittade och har fått nya hem, men har fått en kaninunge extra som någon fångat nyligen, en liten lejonhuvad kaninunge, troligen född i sommar, en hane/troligen Madagaskar färgad. Har ett kraftig bettfel och vet ej vad vi ska göra med denna? Avliva eller om tänderna går att fixa? Vad tror ni? Framtänderna har vuxit sig mkt långa!
Fråga veterinären vad dom kan göra. Jag tror att dom kan klippa kaninens tänder ifall dom är för långa. Du kan ju iallafall ringa och fråga. :)
//Josephine :)
Visst har ni kontaktat polisen?
Jag tänker är det en förrymd kanin så kanske ägarna vill bestämma hur det blir med kaninen (jag tror också man åtminstånde måste försöka eftersom dom tekniskt sett inte är era)
l'm back
tror att det skulle vara bättre att avliva stackaren, man vill ju rädda alla men tror kaninen kommer lida mycket.
har erfarenhet av det eftersom jag hade en kanin för många år sedan som hade ett kraftigt bett fel, hon led så fruktansvärt även fast vi gick till vetrinären och filade tänderna. tillslut blev hon så mager att det bara var skelett kvar. kaniner är ju världsduktiga på att dölja smärtan. :/
hoppas det går bra och allt löser dig !
Med vänlig hälsning greta jossefina
Jo tråkigt nog kanske det kommer bli så,
Jo tråkigt nog kanske det kommer bli så,