Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 654 ggr
[Milicious]
1

Utställning - kelkanin

Hej! Jag är lite sugen på att ställa ut min kelkanin. Har ställt ut hundar i långa år men detta är jag novis på. 😊 Hur går jag tillväga? Vad ska jag tänka på? Hur hittat jag utställningar? Hur anmäler man? Vaccinerad? Minns jag inte fel så brukar Husdjursmässan i Kista ha kaninutställning (januari) Jag bor i Västerås och har inget körkort 😊 Med vänlig hälsning, Charlotte

kanin och häst
0

Har hon/han stamtavla är första frågan!:)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

[Milicious]
0

Nej

Evelina!
1

Hur går jag tillväga?

Eftersom du inte har någon kanin med märkning (antingen i öronen eller benring) och stamtavla är det pet-klass du är hänvisad till. Denna klass förekommer inte på jättemånga kaninutställningar, så om du vill ägna dig åt utställning i en större omfattning rekommenderar jag dig att du köper en kanin med märkning och stamtavla. För att ställa ut raskanin krävs dessutom medlemskap i SKAF.

Vad ska jag tänka på?

Anmäl i tid och håll kaninen i god kondition (korta klor, rena tassar (vita tassar ska vara VITA osv.), träna bordsträning bl a). Läs även Kaninmagazinets (www.kaninmagazinet.se) artiklar om utställning, de är jättebra!

Hur hittat jag utställningar?

www.skaf.info --> Kommande utställningar --> Utställningsplatser/Utställningsbarometer.

Hur anmäler man?

Se Kaninmagazinets artikel om detta, där är det väl beskrivet.

Vaccinerad?

Behövs inte för utställningens skull, men rekommenderas så klart om man bor i områden där sjukdomarna man vaccinerar emot existerar.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

[Milicious]
0

Strålande Tack Får jag blodad tand så blir det med stamtavla. Än så länge vill jag bar prova och uppleva något nytt.