Sjuk kanin
när mamma och min lillebror skulle handla bröd imorse såg dem att Santos satt och typ gurglade och dräglade mamma gick upp och väckte mig. Han äter lite men det var inte förrän han hostat typ 10 gånger. Vet inte vad felet är och vi kunde inte komma till vet idag. Om det inte blir bättre åker vi in imorgon. Men i värsta fall kunde det vara avlivning. Jag vet inte riktigt vad jag kan göra så önskar hjälp av er
When life gives you lemons. Make lemonade❤️
Med tanke på var du bor tänker jag kaninpest/myxomatos har kaninen svullna/sekretbildande ögon/kön också?
Jag säger inte att det är det (jag är ingen veterinär) men det var det första jag tänkte på med tanke på var du bor.
Har du andra kaniner skulle jag hur som helst sätta kaninen i karantän med allt vad det betyder tills du har kunnat fara till veterinär.
l'm back
Han är vaccinerad mot kaninpest och nej inget med ögon kön heller #1
#2 och jag gissar att du vaccinerar årligen också då, vad bra för det verkar som en läskig sjukdom.
Men hursom, tills du får tid hos veterinär så borde du ha kaninen i karantän om du har flera kaniner.
l'm back
Ja jag vaccinerar årligen i september och han är inne nu med mig istället för ute med Adele men förra året blev det en försenad vaccinering så den blev i oktober #3
Tillägger att han nu typ nyser/hostar ca en gång var 5 min
Hur länge har detta hållt på? Måste väl finnas någon veterinär som är öppen?
Är han blöt under "hakan"? Försök mata honom med pellets för att få upp energin hos honom.
han äter nu vanligt och bara hålligt åp sedan i morse. han skuttar runt och ser ut att må bra men ska hålla extra koll på honom endå