Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 379 ggr
Cindy S
0

Tips för bur/hage inomhus?

Jag  funderar på kanin, men kan inte och känner ingen som kan göra en kaninbur, så jag funderar på att skaffa en bur enligt minimått med toa och bottenmaterial samt hus, och ha den öppen ut i en Hage där mat och vatten finns. "Buren" kan ju bli 2x2m då. Men saken är att jag bor i en etta med trägolv…

Så, ifall jag skaffar en slags inhägnad(det finns något slags stängsel min mamma använder i sin hundgård, grön, går lätt att lyfta och flytta och ändra form) så håller sig kaninen därinne, men hur skyddar jag golvet?

Kan ja ha filt på golvet, kanske plast som jag på något sätt kan fästa(stenar som tyngder?), men kommer kaninen att tugga i sig filten/plasten? Jag kan tänka mig att plasten är en otroligt dålig idé, men kan en stor filt fungera eller kommer den tuggas sönder på en gång? Presenning/plast underst, filt överst och ersätt filten när den blivit söndertuggad?

Jag vill ju inte stå där med kissgulnat upprivet golv(är osäker på vad för slags trä).

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[hattifnatten]
0

Nu har jag bara utekaniner, men har haft kanin inne under en period.

Jag hade stora badrumsmattor i microfiber på golvet i hennes bur, men hon kissade överallt och krafsade och tuggade sönder en del av mattorna.   Provade att lägga en vaxduk underst,  och det funkade bättre.

Skulle säga att vad som funkar beror mycket på vad för slags kanin du har..  Denna kaninen jag hade inne var inte rumsren för fem öre. 

En annan kanin jag har är helt och hållet rumsren, hon har aldrig någonsin bajsat eller kissat utanför sin toalåda.   Henne hade det förmodligen funkat utmärkt med att ha på mattor!    Hon är inte heller mycket för att gräva och tugga sönder saker.