Deprimerad?
Jag har två hanar hemma som bor ute men har tänkt att ta in dom. Frågan är bara om dom blir deprimerade? Dom ska få springa fritt när jag är hemma och dom ska få massor av leksaker. Tack för många svar❤️
Nu är jag igen expert, men jag känner en som tog in sina kaniner och dem blev liksom lite deprimerade(eller vad man nu ska säga). Kaniner mår bäst av att vara utomhus. Men självklart får du ta in dem.
Tror också att de trivs bäst ute,men du bestämmer ju såklart om du vill ta in dem. :)
Enligt min erfarenhet mår kaniner bra av att vara inomhus och umgås med resten av familjen. Precis som en hund eller katt. En kanin blir knappast deprimerad av den anledningen, tvärtom. Det gäller bara att ge dem lite frihet och inte hålla dem instängda i en bur hela tiden.
Våra innekaniner är verkligen inte deprimerade :) de gör glädjeskutt dagligen, underbart att se :)
Min kanin är mycket gladare inne. Han älskar att ha min säng för sig själv *host*. Nu har han vart ute i 3v och när han in igen gjorde han glädjeskutt och var jätteglad