Fotograf tips
Sitta där det är bra ljus så man slipper blixt
- Mvh Emma
Jag tycker om bilder med kaniner som rör sig , tar ett glädjeskutt eller racar .. :P Dock ska bilderna vara bra skärpa på för bästa effekt;)

När jag fotar hoppning & rörelsebilder använder jag Sport-inställningen på min kamera. Hittade även en liten knapp idag på den som heter "Focus". Om man håller in den så kommer det upp ett slags rutnät, och om man har motivet (= kaninen) i mitten av bilden och följer efter den med rutnätet blir det skarpa och fina bilder. Svårt att förklara.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Angående bilder där kaninen är stilla tycker jag att det är fint om en kanin sitter fint (typ en hermelin sitter som en utställningshermelin och så vidare, ni vet) med en vacker bakgrund. Det är så snyggt! :)
Kom ihåg att vara i kaninens höjd. Stillebilder blir ofta väldigt skarpa och fina om man har på macron :)
www.frihetenskaniner.se

Ta snuskigt många bilder så brukar iaf någon bli bra;)

#5: Stämmer :)
www.frihetenskaniner.se
#5 Precis ;D
- Mvh Emma

Fotar alla rörelsebilder med "Shutter" inställningen. Ställer då in slutartiden manuellt. Ju mer ljus, desto högre slutartid.
Porträttbilder fotar jag med porträttinställning.
Försök att fixa en så ostörande bakrund som möjligt så att ögonen faller på kaninen och inte på en gammal blå volvo i bakrunden. Gå ner på kaninens ögonhöjd, om man lägger sig ner på mage brukar de bli ganska bra för mig i alla fall :D . Och försök att kaninen får öronen frammåt, kanske lite svårt om de är en dvärgvädur men :)
#3 Vad har du för kamera? :o

#9: En Panasonic Lumix DMC FZ-50.
www.frihetenskaniner.se
#10: Wow! Äkta satsarkameran juh :P
Hälsningar Vemsan

#11: Huh? Tja, sådär.
www.frihetenskaniner.se