Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 670 ggr
luna03
0

klo klippning

hej.. har två belgiska jättar hemma som är typ 6 veckor gamla.. försökte klippa klorna på den ena då de såg lite långa ut.. klippte pytte lite men ändå blödde det lite såg inte och visste inte att pulpan va så långt fram.. svårt att se då klorna är lite mörka men va ändå försiktig men ändå misslyckades jag.. vågade ej klippa mera lät det vara.. har ni några tips? kanske bilder på hur man kan undvika detta?

Facie
0

Min kanin har rosa naglar vilket gör det väldigt lätt.. Men hade jag varit du hade jag tagit en lampa och lyst under nageln.. Så ser man vad som är nagel och vad som är pulpa.

Pretty wise //

tlover
0

Att klippa klorna i strålande solsken hjälper annars (solen är många gånger starkare än ficklampor.)

l'm back

Linneaornqvist
0

Hej hej !! Jag brukar ha en fick lampa på klon så att man får mer ljus och ser lättare pulpan Och ett annat tips? är att klippa lite lite i taget ;) typ 1mm

*~HamsterHamster~*
0

Lys en gång med ficklampa, håll fingrarna på stället du vill klippa, klipp (ovanför dina fingrar) och fila till resten lite, då flisar det inte och klorna är inte så vassa efter klippningen :)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.