Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 929 ggr
djurflikkan
1

foder granngården.

Satt och kollade på granngårdens hemsida och kollade lite på foder. (Vill ha en kanin i framtiden. ) och såg att dom hade rätt mycket att välja bland. Vilket foder skulle ni rekommendera som granngården har? :) till eventuellt en dvv. :)

Wellcraft
0

Jag använder stampe. Funkat fint till mina :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

fossingen
0

Selective, Russel tasty bites och Lottie äpple och morot och Fiba First är de jag främst hade valt.

djurflikkan
0

Kollade lite mer på förslagen ni gav. Och fastnade vid selective och insåg att det fann tre olika. En selective junior 4-20 veckor och det är självklart till när som är små. Ska man sen ge den vanliga selevtive och sen när den är över 4 ska man då ge den selective 4+ pellets.

fossingen
0

#3 Precis. Fast det är individuellt också, påsarna går efter näringsbehovet på ett ungefär. Beror helt på hur aktiv kaninen är i sig. Själv har jag kört på Selective Mature till vissa kaniner som inte tålt nå högt protein alls, medan vissa fått köra på den vanliga pga proteinhalten. Mature har lägre protein än den vanliga. :)

djurflikkan
0

Vilken av dom är selective mature? Om man enbart ska ha kaninen till kel, är selective ändå ett alternativ?

fossingen
0

#5 Selective mature är den som är +4

Selective rabbit (är den vanliga).

Japp, du kan ha den vanliga till en kelkanin :)

djurflikkan
0

Okej tack så mycket för hjälpen :)