Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 931 ggr
Svado
6

Tips på bra tunnel!

Hej!

Var idag på XLbygg o där kan man för en ganska billig peng (90:- typ) köpa 1.5m långa papperstunnlar. De är egentligen till för att gjuta cementpelare i, men duger alldeles utmärkt som kanintunnel. Tunneln jag köpte är i stark kartong o inget som de tuggar sönder på en gång iallafall.

Dessutom är tunneln stor (19cm i diameter) så det får gott o väl plats en fransk vädur i tunneln iallafall, som jag har :)

Det finns säkert liknande tunnlar på andra byggfirmor, som alltså egentligen är tänkta som betong-gjutningsformar. Bara att ge sig ut o kika!

Istället för att köpa svindyra specialleksaker på nätet som ofta har sämre kvalitet dessutom.

Har exempelvis sett en typ 50cm lång papperstunnel på granngården som heter just "kanintunnel" o den kostar 50-60:- o är dessutom i mycket tunnare kartong plus är alltså bara 50cm lång. = Dåligt köp :)

Så det tipsar jag er om =)

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Tjeja
0

Bra tips?!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

VildaVittra
1

Dom är ännu billigare på Biltema om man har en sådan i närheten. 
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kakel-och-mura/Murarverktyg/Gjutror-86861/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Mickis1994
1

Jag gillar kattunnlar och har de till mina kaniner.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

jbson
0

Min man köpte avloppsgrenrör som går att bygga ihop till olika roliga gömmor! Typ 20-30kr st… 👍

[neptunens]
2

De är askalas!
Jag har både såna och katt-tunnlar i hagarna, de i papp är sjukt hållbara ändå, jag brukar sitta på dem när jag sitter i hagarna med odjuren.😛

Maccas100
0

Vill också slå ett slag för kattunnel. Köpte en på billig på ÖB för 49 eller 59 spänn(kommer inte ihåg) som används flitigt här :)