Tips på bra tunnel!
Hej!
Var idag på XLbygg o där kan man för en ganska billig peng (90:- typ) köpa 1.5m långa papperstunnlar. De är egentligen till för att gjuta cementpelare i, men duger alldeles utmärkt som kanintunnel. Tunneln jag köpte är i stark kartong o inget som de tuggar sönder på en gång iallafall.
Dessutom är tunneln stor (19cm i diameter) så det får gott o väl plats en fransk vädur i tunneln iallafall, som jag har :)
Det finns säkert liknande tunnlar på andra byggfirmor, som alltså egentligen är tänkta som betong-gjutningsformar. Bara att ge sig ut o kika!
Istället för att köpa svindyra specialleksaker på nätet som ofta har sämre kvalitet dessutom.
Har exempelvis sett en typ 50cm lång papperstunnel på granngården som heter just "kanintunnel" o den kostar 50-60:- o är dessutom i mycket tunnare kartong plus är alltså bara 50cm lång. = Dåligt köp :)
Så det tipsar jag er om =)
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
Bra tips?!
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Dom är ännu billigare på Biltema om man har en sådan i närheten.
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kakel-och-mura/Murarverktyg/Gjutror-86861/
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Min man köpte avloppsgrenrör som går att bygga ihop till olika roliga gömmor! Typ 20-30kr st… 👍
De är askalas!
Jag har både såna och katt-tunnlar i hagarna, de i papp är sjukt hållbara ändå, jag brukar sitta på dem när jag sitter i hagarna med odjuren.😛
Vill också slå ett slag för kattunnel. Köpte en på billig på ÖB för 49 eller 59 spänn(kommer inte ihåg) som används flitigt här :)