Ojämnt temperament
Förlåt att jag skapar en massa "onödiga' trådar på senaste tiden.. Men.. Ja, det är ju bara småfrågor och vet inte vart jag ska fråga de annars.. Ehm jo innan gick jag till kaninerna och Pix satt i huset och åt hö, jag satte mig och började klappa honom och sen skulle jag klappa honom på baken men då bara han högg tag i min hand… Han verkar ha väldigt ojämnt temperament.. Så kan kaniner ha bättre och sämre dagar som vi människor? Sen när han kom ut kände jag på samma ställe och inget hände.. Tycker det är skitkonstigt att han bara hugger tag i mig utan anledning, han visste ju till o med att jag var där.. Kommer han nånsin bli "fullbondad"? Och då menar jag typ att han ska fästa sig vid mig och inte ena stunden tro att jag är en läskig varelse och andra stunden är jag snäll.. Eller att han ska gå att lyfta och kunna sättas på selen i buren.. Eller kunna gå in i transportburen själv och inte vara skiträdd för den fast han inte har nåt att vara rädd för, har bara gått med honom i den i 5 minuter medan jag gått med Skutti i den till skogen i typ 20 minuter, Skutti borde, rent generellt (bra att hon inte är det) vara mer rädd för den, men nepp, hon går hur gärna som helst in i den och stannar där inne och undersöker den i typ 5 minuter.. Och jag kommer ju såklart fortsätta ha tålamod och fortsätta "bonda" Pix och få honom helt tam eller vad man ska säga. Men fastän han småbekymmer är han ändå underbar och jag älskar honom ändå såklart, och kommer inte sälja honom, för han är ju fortfarande mitt liv, trots dessa småproblem. Ja, jag vet ju inte vad meningen med detta inlägget är men typ, varför han gör så osv… Och förresten, det var en tjej på instagram så hade fått en unge från Pralinens hoppkaniner, och redan efter typ 1 dag hade kaninen fäst sig vid henne, kaninen satt på golvet, när hon klappade på sängen och sa kom, hoppade kaninen upp till henne! Och jag har haft Pix i 3 månader och vi har fortfaramde inte byggt upp ett speciellt band mellan oss ;( Tacksam för ett svar iaf.