Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 394 ggr
Dynamit!
0

Ute eller inne?

Jag vill se vad ni tycker är bäst? Jag har två dvärgvädurar ute men vill se vad som är bäst? Tacksam för många svar!

tlover
3

Själv tycker jag att ute är bäst

mer stimulans då man inte är med dom (även om det bara är ett träd som rör sig i vinden så är det roligare än en vägg, har man nått/några andra djur som går ute också kan det bli extra spännande).

Man oftast möjlighet att bygga större burar/hagar än inne (för även om man har ett stort hus är oftast trädgården större om man nu har en trädgård).

Det är mer hälsosamt (det är inte hälsosamt att vara i konstant 20 grader (eller vad man nu har) alla djur (även människor) är gjorda för variation i temperaturen (men inte så stor variation som det är att gå från uppvärmt hus till kallt ute, det är ännu värre än konstant 20 grader). Dom får ju också mer friskluft m.m (inomhusluft, särskilt i golvhöjd har bevisats vara dålig).

Man kan ta dom till hage/gå med dom i koppel året runt (man kan ju inte ta ut innekaniner om det är kallt ute… om inte det är kallt inne också såklart).

Det enda negativa är väl rovdjur (det behöver däremot inte vara mindre risk för rovdjur inne många har tex katt) och att det inte är så kul att gå till kaninerna då det är storm tex.

Bra burar/hagar och bra miljö även för människor där kaninerna är hjälper mot dom negativa sakerna däremot. Tex en lampa som går igång automatiskt då man är där, en stol som man kan sitta på medan man gosar, bra kläder osv hjälper mycket.

l'm back

kanin och häst
0

Ute!:) Eller i ett stall/garage, för det är ganska jobbigt på vintern att byta vatten varannan sekund,:0

Ett liv utan djur är inte värt att leva

Zabbio
0

Håller med #1, kunde inte skrivit det bättre själv :)

Fördelen med innekanin är om de kan vara frigående inomhus och man är hemma med dem större delen av dygnet.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[SisselaJ]
0

Jag tror att kaniner stormtrivs ute om de får sällskap ofta och aktiveras och inte glöms bort! Vissa kanske tycker det är jobbigt att ha kaninen ute när det är kallt ute. 
Men jag är jätteglad över att det går att ha kaninen inomhus eftersom jag inte har någon trädgård att ha kaninen i. Fördelen för kaninen är väl att han får springa fritt stor del av tiden och har sällskap när vi är hemma!

[Sockertoppens_kaniner]
1

Ute! Mer naturligt och härligare för kaninen, enligt mig! :)

Love Lejonhuvadekaniner
0

Jag tycker ute då det är den naturliga miljön för en kanin. Jag har en bur på ben sen en Hage som är 2x2M för en kanin som är ute. Fast på vintern brukar jag ha dem i stallet efter som så gjorde uppfödaren där vi köpte.

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

[oroligkaninägare]
0

Jag har bara haft inne kaniner tycker olika om frågan min första kanin hade jag gärna haft ute då han kissade över allt så mitt rum i gamla lägenheten blev förstört ! Nu med mina nya så är de underbart

taxidriver142
0

Inne. Mina kaniner har alltid varit familjemedlemmar precis som en hund eller katt.

Fridaaaa
0

Har utekaniner nu men haft inne också.
Ute får de större plats än vad jag kan ge dem inne men är mer fördel med kanin inne på vintern för att vattnet fryser inte, lättare att städa och man kan kela med dem även om det är snöstorm ute.
Så för&nackdelar med båda.

Så man får se lite själv vad som passar en, men oavsett om mina bor inne eller ute är de våra älskade familjemedlemmar ändå ❤️

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.