Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 441 ggr
Facie
0

Aktivering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur aktiverar ni era innekaniner? För jag tycker nämligen att det är jättesvårt!

Jag har en frigående kanin som alltid är ute i lägenheten, ingenting är ju direkt nytt för honom. Han har lektunnlar, gnagpinnar, grenar och massa leksaker som han aktiverar sig med plus att jag leker med honom en stund varje dagan  samt låter springa runt på en stor gräsmatta någon gång i veckan. Räcker detta? 

Det känns så svårt att hitta på nya grejer för han "leker klart" alla grejer så fort. Men han är ju mycket runt oss hela tiden och utforskar men jag kan inte säga att jag aktivt leker med honom en timme om dagen.
Egentligen undrar jag: vad innebär aktivering och hur mycket bör jag göra för att han ska må ultimat?

Pretty wise //

kanintok
0

Du har aldrig funderat på att träna honom något som tex klickerträning? Gå ut i koppel lite mer? Annars är ju det där svårt när man bor i lägenhet. Men jag skulle nog absolut säga att det du redan gör värkar som ett bra kaninliv!

Facie
0

Jag har tricktränat han en del, jag har lärt honom komma när jag ropar och hoppa upp på saker och ting. Köpte en klicker men han tyckte ljudet var väldigt obehagligt, dock ska jag träna mer på det.  Gå ut i koppel är lite svårt på gården då det är mycket spring och barn här så vi kan endast gå ut mycket sena kvällar eller åka iväg med bilen för att gå ut med honom (vilket är ganska stressande). 
Tack, det värmer!

Pretty wise //

HowlingWolfHeart
1

Tycker du gör ett bra jobb redan! Ett litet tips? är att bara har några av leksakerna framme sen byta ut då och då när han har tröttnat, funkar för många :)

Facie
0

Jo jag försöker ofta hitta på nya saker.. En favorit är att lägga en filt över soffkuddarna så det blir som små gångar, han älskar det.. Och jag får mig ett gott skratt av att titta på när han far runt, helt galen :)

Pretty wise //