Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 866 ggr
Blåis
0

Akut! Hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min svärmors kanin har slutat äta och blivit seg, han dricker endast.. Och så kollade jag lite närmare, då dåg jag att hans ena pungkula har svällt upp, den är alldeles hård:/ vet inte vad det är. Vet någon?

Fridaaaa
3

Tänk gärna på att skriva en bra rubrik, för är det så akut är det bättre att ringa veterinär i förstahand. Så vet man även vad tråden handlar om = lättare att få hjälp.

Jag hade åkt in till veterinär och kollat upp det där, för ser inte bra ut :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Saffran0Spice
3

Ser ut som ett veterinären bör kontaktas omedelbart, de där ser verkligen inte bra ut.

farvendal
0

ser infekterat ut, kontakta veterinär. försök hålla rent det också.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Blåis
0

#1 #2 #3 tack alla! Jag är påväg till en vetrinär just nu. Dom rekomenderade att vi åkte in akut:/ vi får se hur det går…

Kanin Love
0

Lycka till!

Tjeja
0

berätta hur det går!

Jag kan tänka mig att kulan har vridit sig i pungen och blivit stasad. Det gör väldigt ont i så fall och risk för att vävnaden dör.

Är den infekterad istället är den ju sprickfärdig.

Oavsett gör ju båda dessa saker väldigt ont, och vad det än är så ser det ju väldigt smärtsamt ut. Inte konstigt att stackars kalleninen inte vill äta. :(

Håller alla t ummar och tår att det går bra för killen! ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Blåis
0

#5 tack !

Blåis
0

#6 vi har varit där nu, dom sa att dom skulle operera bort pungkulorn( tror operationen går som kastrering) . Vi kommer lämna in honom hos vetrinären imorgon, så ska dom operera på en gångn. Dock hade hans försäkring gått ut så allt går sammanlagt på ca 4000 kr:/ huh:0

Svado
0

Oj oj … det var himla dyrt… Jag åkte in med min kanin pga olycka en gång o då fick de operera o sy i svansen, de tog de 1045:- för….

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Tjeja
0

#9 det var billigt du kom undan Svado…

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Blåis
0

#9 oj det var billigt:0 Vi fick betala 1608 bara för att får honom undersökt och för en soruta medicin… Men bara besöket(utan medicin) skulle kosta 1100