klet i ögonen
Sådär hade en av mina förra kaniner kommer jag ihåg. Jag tog bort det, ta en tops som är lite blöt o försök få bort de lite försiktigt.. väldigt försiktigt! Då så blev de genast bättre tyckte jag. :)
Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits 
Min kanin brukar få likadant klet i ögonen ibland. Jag brukar passa på att ta bort det när det hamnar i ögats framkant. Annars kan man köpa koksaltlösning på apoteket som är avsett för ögonsköljning. Finns i engångspipetter som är lätta att hantera. Kletet i sig är inte farligt, men jag vet inte vad det beror på.
Koksalt är lätt att göra själv- 1 l kokande vtn lägg i 1 tsk salt o låt svalna, tvätta utifrån o in mot ögonvrån. Äldre kaniner kan ju få starr som gör att de ser sämre så kanske bra kolla upp hos vet om hon verkar se dåligt då jag inte tror att grumset påverkar synen spec mkt. Vid misstanke om ögoninfektion finns salva köpa apoteket- Noviform o prova om det inte blir bättre av tvätt nga dagar ;)
Tack så mycket alla! Ja vi ska kolla med vetrinären eftersom hon verkar se dåligare och dåligare..