Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 392 ggr
[oroligkaninägare]
0

Ide kan den bli bra ?

Jag vill göra en stor extra yta då med kompostnät och sätta in buren där då alltid öppen. Vill att Tassen ska få en bra bit sv mitt rum då där ändå bara skrivbordet står. Kan det bli bra för Tassen med större yta än bara hans gallerbur ?:)

Mickis1994
0

Absolut, ju större desto bättre är ju en tumregel :) Du kan ju låta han va i buren när du inte är hemma och låta han gå ner fritt när du är det :)

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[oroligkaninägare]
0

Aa annars sättet jag bara tak över buren med :) med kompost nät och sätter hänglås så han inte kan ta sig ut skulle det funka ?:)

moamedkaniner
0

Låter som en god idé och funderar på samma sak själv. Dock funderar jag även på att ha de helt lösa i rummet och kaninsäkra hela ytan. Då mina kaniner tycker de är otroligt retligt med galler… De biter och vill komma förbi iallafall i komposthagen jag har ute och den är relativt stor… Och de biter även och försöker komma in igen om de är utanför i sele…

Allt gott!
/ Moa

[oroligkaninägare]
0

Jag ska låta Tassen vara i buren plus extra ytan när jag är i skolan då Tassen klättrar på väggarna ;) om han bara är i buren ;) Rastlös pojke med iver till att busa ;) Känns bättre med större yta för att han ska kunna busa lite mer ;)