Havskullen: Dagbok
Havskullen var en liten överraskningskull som Eden födde för två veckor sedan. Såg ut som två honor och en hane och fick havstema med namnen Sirena, Coral och Caspian. 🙂 Denna tråd kommer att följa deras uppväxt och utveckling.
I veckan öppnade de ögonen och idag var första dagen de sprang utanför bolådan och utforskade. Eftersom mamma Eden är lite underviktig har sambon och jag köpt en tredje pelletssort till henne (hon har inte velat äta de andra två), samt dill och morötter. Hon äter annars hö och grönt, samt lite solrosfrön. Vill såklart få upp henne i vikt så jag försöker flera olika saker.
Ungarna blev stödmatade idag då de inte väger så mycket och hade gått ner i vikt sedan igår. Ska väga dem ikväll och hoppas på att de har gått upp något, annars blir det mer mjölkersättning.
Så söta
Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html
#1 Tack :) De ser helt galna ut när den långa pälsen lägger sig konstigt, haha
Naw, hon är ju så söt lilla Eden! Hoppas hon lägger på sig lite i vikt. Och ungarna är ju självklart jätte söta! 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
#4 Ja det hoppas jag med! Kanske väger henne imorgon… Verkade som hon har börjat äta av de nya pelletsen så det bådar gott 😃 Ungarna har i alla fall gått upp i vikt, yaay!
Ursöta alla fyra! :)
Ungarna är idag 15 dagar gamla och har gått upp i vikt!
Såhär söta var de idag, hihi

Nämen gudis så sött! Lyllo dig! 😍
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Putt! Gud vad söta ungar! Ska de säljas?
Ett liv utan djur är inte värt att leva
#9 Ja de kommer att säljas. Är inte helt säker med Coral dock (den japantecknade med vit nos), hon är på standby just nu. 🙂
Ungarna dag 18! 😍 De blir bara fluffigare och sötare, hihi

19 dagar gamla små sötnosar! :)
Coral
Sirena

Caspian
Vet du könen på dem? :)
#13 Coral och Sirena är honor och Caspian är en hane :) Nästan helt 100 på det i alla fall.
# 14 Sirena är otroligt söt!! :)
#15 Hihi jaa det är hon verkligen! 🙂
Idag är ungarna 24 dagar gamla. Hittade Sirena liggande på rygg med Caspian som kudde - så extremt sött! 😃 Tog sedan ut dem en kort stund för att fotografera dem. Det har ju trots allt gått några dagar sedan sist och de växer så snabbt! :)
Caspian, Sirena och Coral
#17 Men ååh, de blir ju bara sötare och sötare för varje gång du lägger upp nya bilder! 😍
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
#18 Heheh jag håller med! Längtar tills de blir helt fluffiga 😃

Ååååh, helt bedårande små gosegrisar! :)
Jag är ju på jakt efter en kanin, men de här var teddy(?) och sådana kräver mycket pälsvård va? Jag har inte haft kanin förut, så jag tänker att jag borde ha någon lättskött ras. :/
#20 Jag vet inte om de är renrasiga dock eftersom pappan är okänd :/ Men mamman som är dvärgteddy borstar jag en gång i veckan eller så, lite mer sällan nu på sommaren när hon är klippt. 🙂 Det är ju ingen svår pälsvård om man väl tar sig tiden ibland. Jag tycker det är mysigt att borsta kaninerna, men tycker man inte det ska man nog satsa på en korthårig ras. :)

#21 Att borsta en gång i veckan låter ju inte så avancerat nä. Man lär ju klappa den minst tjugo gånger om dagen, så då kan man ju lika väl borsta också. :) Jag tänkte att de kanske behövde någon sorts "hårtvätt" eller så.
Men de behöver klippas..? Hur ofta då?

#21 Förresten, de ser ju inte jättehåriga ut. En del ungar är ju rena fluffbollarna. :) Då kanske de inte blir megapälsiga ändå? Eller kan de få mer päls senare i livet?
#22 De behöver ju inte klippas om man inte vill, men jag tycker att det blir skönare för dem när man klipper runt ansiktet och kanske kortar ner pälsen lite när det är sommarvärme. De ska inte tvättas eller nått, så det är bara borstning (eventuellt reda ut/klippa bort tovor om de får några) och sen att klippa ner pälsen om man vill. Man får dock tänka lite extra på vilket bottenmatieral man väljer eftersom mycket gärna fastnar i pälsen. 😛
Dessa ungar är endast dryga 3 veckor, så pälsen är långt ifrån färdigväxt! :) Du får gärna PM:a om du har fler frågor om teddypäls eller liknande. 🙂

#24 Klipper du dem själv, eller går man till en frisör så att säga? :)
Du verkar duktig på att lägga upp nya foton. Det blir spännande att se deras utveckling. :)
Förlåt, men jag vet inte hur man PM:ar. Jag har sett folk skriva det här och där i forumet, men jag har inte förstått hur man gör. #)
Tack för dina svar!
#25 Om du vill skriva till någon (Tilde i detta fallet) så kan du klicka på hennes namn så att du kommer in på hennes sida, därefter väljer du Skicka Meddelande som finns på vänster sida inne på medlemmens sida. 🙂
Sedan väljer du att skriva vad meddelandet handlar om där det står rubrik/ärende (kanske handlar det om teddyvädur mellan er två) och sedan skriver du ditt meddelande till henne i meddelanderutan. Efter det är det bara att klicka på skicka och voila! 👍
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning

#26 Ah, tack. =)
Då kan jag lämna tråden för rent köprelaterade inlägg.
Idag är ungarna 29 dagar gamla och växer för fullt - blir bara sötare och sötare för var dag som går!

Caspian:

Coral:

Sirena:

Söööta! 😍
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Var ett tag sedan jag uppdaterade! Här är kaninungarna idag, på dag 39 :)

Och fortfarande små gullegrisar alla 3! 😍
Du har tur du Tilde!
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
#31 Hihi ja, de blir bara sötare och sötare tycker jag 😍 Väldigt tur som fick de tre små överraskningarna!
Nu är ungarna nästan 8 veckor gamla och flyttar snart (förutom Coral som stannar)! 😕 Det märks vem som fick de fina pälsgenerna i kullen *host* Sirena. Mina små bebbar blir så stora 🌺

Va söta!:) men du har tur som får spara en åtminstone!:2
#34 Ja man vill ju egentligen behålla alla, men det går ju inte.. Sirena är i alla fall tingad och ska få en stooor balkong att gå fritt på i sitt nya hem. 🙂
#35 då vet du åtminstone att hon kommer till ett bra hem!:)
#36 Ja det är jag alltid noga med! :) Skulle inte sälja till någon som inte kändes rätt eller som ville ha kaninen i en minibur eller undangömd. :/
Säg vart de finns så stoppar jag ner dem i min väska när du kollar bort..🤪👍😃
#38 Haha bäst att hålla tyst då 🤐😇
#39 😛Coral e ju sötast:)
#40 Jaa, därför hon får stanna :)
Båda syskonen har hittat nya hem nu och blir hämtade på söndag!
Åhh, vill ha en sån lite fluff,fluff! :)) :(
#42 Förstår dig, är själv galen i fluffiga djur 🤪
Sååååååååååååååååå söta!