Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1033 ggr
sländanskaniner
1

AKUT

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns 3 kaniner i mitt stall som blivit övergivna sedan flera månader tillbaka. Från och med att en dog av svält märkte vi att de inte fick någon mat. Så nu har vi tagit hand om de men de kan inte bo kvar här mer. Jag kan heller inte ta hem de så om ingen vill ha de kommer de avlivas. Det är två hermelin syskon, en hona (viltgul wienertecknad) och en hane (viltblå?). De ska tydligen vara runt 7 år men otroligt pigga och friska. Sedan är det en Madagaskar dvärgvädurshane, på 1 år. Alla har stamtavla! Hoppas verkligen någon kan ta de, har inte hjärta till att låta de avsluta sina liv nu, de förtjänar en andra chans! De vill ha ett hem där de kan få mycket kärlek!

Wellcraft
1

Vart finns ni? Kan ni inte höra av er till uppfödaren & förklara situationen?

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Cilia.Teddytöserna
0

Har dom inget nr i örat? om dom har det  kan du ju spåra uppfödaren och förklara situationen som #1 sa.

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Rafflan
1

Vart finns ni? är hanarna kastrerad?

Wellcraft
1

Är honan tam? Kastrerad?

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

CorneliaAndersson
0

Hermelinerna kan varken ha öronmärkning eller stamtavla.
hermelinerna är syskon och honan är wt alltså kan inge av dom ha stamtavla, eller öronmärkning.

Dvv hanen vet jag dock inte

Hermelinhanen (den närmaste?) ser ut att vara havannafärgad :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

sländanskaniner
0
sländanskaniner
0

.

sländanskaniner
0

.

[ZorroKanin]
0

varför en tom kommentar och 2 med en punkt?🤐

sländanskaniner
0

De finns i Uddevalla! Hermelinhanen är inte Havanna :) Ingen är kastrerad! ftersom de varit ensamma i månader är de inte så tama, men när mam väl fångat de så. Sedan är de väldigt nyfikna och goa så bara de blir vana vid mer hantering så :)

sländanskaniner
0

De finns i Uddevalla! Hermelinhanen är inte Havanna :) Ingen är kastrerad! ftersom de varit ensamma i månader är de inte så tama, men när mam väl fångat de så. Sedan är de väldigt nyfikna och goa så bara de blir vana vid mer hantering så :)

Marsvinsmamman
6

Bara en liten fråga; hur kan det komma sig att en kanin tillåts svälta ihjäl i ett stall där det rör sig människor flera gånger om dagen? Eller har stallet stått tomt pga bete? För mig som själv haft häst många år, verkar det så konstigt att ingen sett kaninerna när de ändå är i stallet varje dag och sköter hästen. OBS, inget illa ment till dig, ta, jag bara undrar, för det lät så hemskt när du skrev att en kanin svalt ihjäl i stallet.

sländanskaniner
0

#12 fast nu är det så att det finns 6 stall i vårat stall och eftersom de överlämnade de då flyttade de ju såklart hästarna.

sländanskaniner
0

#12 fast nu är det så att det finns 6 stall i vårat stall och eftersom de överlämnade de då flyttade de ju såklart hästarna.

sländanskaniner
0

sländanskaniner
0

Verkligen ingen!!??

Rafflan
0

Blocket?

stampe123
0

Vart finns du?

Evelina!
0

#18 Uddevalla står det om du läser lite högre upp. :)

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

BamsePower
0

bor för långt bort :/ Annars tar jag imot omplaseringar

stampe123
0

Oj förlåt, såg inte det =/

Bor också för långt bort, tyvärr! =/