Perfekt hull
Hur känner man om kaninen håller på att tappa hullet? Och vad är det "perfekta" hullet för en dvv? Kanske inte finns det perfektaste men på ett ungefär, som är normalt?
?
Undrar fortfarande hehe. Vet inte om Pix börjar bli kantigare.. Kanske bara är för pälsen? Eller är det bara jag..? Orkar inte bifoga bild för det tar jääättelång tid..
det är lite olika. Jag anser mina är "normala" när jag inte känner rygg eller revben. Men inte så stora så de har en fettpåse under hakan. Honor som jag tagit kullar på har större höfter medans de jag inte tagit kull på inte har kännbara höfter. Lite olika aspekter från kanin till kanin. Lättast är helt enkelt att känna på kaninen själv och sedan avgöra om de har för tydliga revben & ryggrad. när de bytar päls så kan det bara se ut som om kaninen har dåligt hull. om du är osäker, känn igenom kaninen, den ska gärna vara jämn i huden, är den "bulig" är det benen som gör det.
#3 Okej, jag tycker han är bulig, det finns utstickande ben lite här o där ju fast han börjar lägga på sig en liiten liten hakpåse och jag vill inte att den ska växa mer… Jag sänkt pelletsen mycket, de får bara typ 30 bitar pellets medan han fick 1dl hos sin gamla ägare..
säker på att det är fett i hakpåsen? ibland tror jag med mina kaniner har det men när jag känner är det endast päls som är lite mera fluffig :)
Alltså, när jag kände så kändes det faktiskt bara som päls xD Men asså hans höftben eller vad det nu är sticker ju ut, vilken Skuttis inte gör (fast iofs är hon ju överviktig..), men han väger 1,6 vilket jag ser som normalt :) då Skutti väger 2,8…. Edit: hehe skojar bara, vägde henne nu och hon vägde 2,4 så hon har gått ner 4 hg på några månader ;)
?
#8 På den bilden är han som kantigast, så om han inte ligger sådär ser han "normal" ut.
.