Normalvikt för en 3 mån dvv?
Jag undrar som sagt hur mycket en 3 månaders dvv bör väga eftersom jag börjar bli lite fundersam på min lilla 3 månaders tös här hemma vad gäller just vikten. 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Jag har en dvärgvädur på ungefär 13v som väger 1.1 kg, har gjort sen jag fick han när han var 10v :)
Finns igentligen ingen "normalvikt" för beror helt på kaninen 🙂
Så länge den ökar i vikt som den ska och följer sin egen kurva är det ingen fara.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Oj herregud!
Min tös väger endast 346 g fortfarande! 😮
Det kan ju knappast vara normalt?
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
#3 Oj vad lite 😮 Nej det är inte normalt igentligen för en 3 månaders :S
#3 Jaa! 😕
Men hon är väldans liten också, jag skall springa och mäta henne lite snabbt så kanske du kan svara på om det är en "normal" vikt till hennes storlek? 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
#5 Ja kan vara så men låter extremt lite :S Haft många dvv och ingen har vägt så lite vid den åldern :S
#6 Hon är från nosspets till svanstipp knappa 22 cm och runt magen är hon 24-25 cm. Det är alltså omkretsen.
Hon har fri tillgång till ett bra hö från en bonde och hon får även för tillfället lite pellets varje dag i form av Selective. Hon mår bra och skuttar runt och är glad men vikten oroar mig ändå. 😕
Edit: nää det känns som sagt så himla pyttelitet!
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
#7 Ja jag har aldrig mätt mina hihi.
Men om hon mår bra, inte är mager och växer som hon ska borde det inte vara någon fara? Och hon ökar i vikt?
#7 Hehe nää, men det är väl bara jag som är extremt noggrann med vikt och längd osv. på mina djur. 😊
Jaa, hon ser ut att må bra och är inte mager. Hon har bra pälskvalitet och ökar lite i vikt varje dag. 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
#9 Ja vikt är jag med noga med hehe :D
Det låter ju toppen 🙂
Säker på att vågen stämmer?🙂
#11 Hehe yes, den är väldigt noga på grammen och jag köpte den för att kunna följa viktutvecklingen på dvärghamster ungarna för att veta att de små utvecklas som de skall. 🙂
Dock kommer hon inte att bli så stor då hennes far endast väger 810 g och hennes mor väger knappa kilot. Men ändå så kändes ju detta hyfsat extrem lite… 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
#12, Mysko! Det känns väldigt pluttigt ja 🙂 Mina tre veckors väger typ 240g haha.
nu känns min plötsligt stor xD
Nej men Gud vad lite!xD nu känns min kanin(ca. 1 och 3.5 månader) stooor!xD Kan väga min (ca. 3.5 månader) cashmere vädur, de borde väl väga ungefär lika mycket(alltså cashmere och dvv) och dessutom var hennes mamma lika liten som henne, t.om mindre!lol
Ett liv utan djur är inte värt att leva
Hon vägde runt kilot, men hennes pappa vägde mycket så!
Ett liv utan djur är inte värt att leva