blommor på balkongen?
Hejsan! Jag ska börja släppa ut min lilla kaninunge lite mer i lägenheten. För närvarande bor hon i vardagsrummet. Jag har en balkong där jag har lite blommor, men ska slänga dem då de är giftiga för henne :) frågan är nu; vilka växter kan jag plantera där ist? Tanken är inte att hon ska käka där, men en vet ju hur bebisarna är ;) Tack så mycket på förhand!
Kan du inte försöka placera saker så kaninen inte kommer åt? Av erfarenhet så gnager de och "förstör" väldigt mycket så om det inte är tanken att du har blommor växter till kaninerna skulle jag ha en blomlåda som de inte kom åt alternativt inte ha några blommor alls :) Men tips? på att plantera är väl isåfall ringblomma, olika örter osv? :)
Allt gott!
/ Moa
Tack! Jag kan tyvärr inte ha en blomlåda då balkongen är inglasad.. Men bra tips? med örter! Bryr mig inte om att hon förstör, bara hon inte skadar sig :)
#2 Dåså! :-D Finns ju massa gott som både du och kaninen kan ha nytta utav! Alla typer av kökskryddor såsom citronmeliss, timjan, Mynta, dill, basilika, persilja :) Även krasse, Ringblomma, fänkål m.m
Allt gott!
/ Moa