Aldrig glädjeskutt!:(
Hej! Jag har en kanin på ca 3 år. Jag låter honom vara i sin Hage länge nästan varje dag. Innan för kanske ett halvår sedan så sprang han mycket i sin Hage, och fick liksom glädjespratt(ni vet när dem hoppar upp i luften och liksom svänger med bakbenen) men nu gör han det aldrig längre. Jag vet inte om det är för att det är för varmt nu på sommaren. Men Han mår bra, han äter som han ska, dricker, bajsar mm. När han är i hagen så vill han alltid in i buren efter bara några min. Kan det vara för att vi precis har flyttat buren med hagen till en annan plats i trädgården? Tacksam för svar
Du kallar det djur, vi kallar det livet!
Hej!
Det kan mycket möjligt vara så att han behöver vänja sig vid det nya stället för buren lite, vissa kaniner blir lite oroliga av att komma till nya ställen.
Han kanske även behöver lite nya leksaker att få sysselsätta sig med. Bollar med bjällror och aktiveringsleksaker av olika slag brukar vara uppskattat. Kaniner tycker om att få jobba och utforska lite - då mår de bra 🙂
Blir han ompysslad lika mycket nu så förr, eller saknar han ditt sällskap?
Du får ge honom lite tid med burens nya placering och testa dig fram till om det är något som får honom på lika glatt humör igen som han hade förr :)
Lycka till!
Ja, jag brukar hoppträna lite med honom, titta på film med honom(på Ipaden)eller helt eneklt bara sitta och mysa. Jag brukar också hänga upp lite äppelgrenar i gallret så han får jobba lite. Har ni några tips? på bra leksaker som era kaniner brukar gilla? Jag har lagt två tomma toarullar till honom men han tycker bara dem är störiga:)så han rör nästan aldrig dem
Putt putt
Ingen?
Inte putta samma dag som du gjort inlägget. (tror jag)
Jaha, sorry
#6 :-) Han kanske helt enkelt är för trött för glädje skutt just nu, kanske för varmt :-)
Ja det tror jag med!