Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 245 ggr
Nicolina
0

En till kanin?

Jag går i tankar på att ge Buffen i liten tjejkompis!
Han är ju ensam hela dagarna och även om jag vet att de inte mår direkt dåligt av det så känns det ju i hjärtat ändå… Självklart ägnas ju helger och kvällar åt att mysa med honom, men hela långa tråkiga dagar är han ju själv!

Så tanken är ju då att köpa en flickvän till honom! Buffen är en dvärgvädur på ungefär 1,9kg, kastrerad hane. Han bor i en 120.m bur. Visst är det okej att ha även en till liten ras i samma bur som honom? Jag kan iof tycka att det blir lite litet….

Tanken är iaf att köpa antingen en hermelin, dvärgvädur eller en syster till Emmas Isaac här på Kif!! Isaacs mamma är nämligen dräktig igen med samma hane, och jag är sååå sugen på en liten hona där = )

Vad tycker ni!?? Ska jag ge Buffen en kompis eller klarar han sig? Människan är ju ett utpräglat flock"djur" vilket ju inte kaninen är, de är ju kolonidjur!

callo
0

De ju givetvis ditt eget beslut men personligen har jag helst kaniner i par, för om de börjr tycka om varandra, blir dme verligen som ett och ska göra allt tillsammans och verkr mkt mer tillfreds. Sen om man är borta en hel lång dag behöver man aldrig känna dåligt samvete för dem har varandra att klia,slicka och prata med :)

Nicolina
0

#1 Precis mina tankar också! Har ju lite dåligt samvete att han får sitta ensam hela dagarna! Men tack för dina åsikter = )

KvirrZ
0

Jag tycker att du ska köpa en till om din mamma nu tillåter det ;D Gärna en liten syster till Isaac ^^ :)

- Mvh Emma

Nicolina
0

#3 Nja, mamma är väl inte helt med på noterna men jag brukar ju ha viss övertalningsförmåga… Oskyldig
Ja, jag är supersugen på en syster till Isaac! = )

KvirrZ
0

#4 Haha, jag med Oskyldig
Ska bli kul och se färgerna på kullen :)

- Mvh Emma

Nicolina
0

#5 Ja det ska bli jättespännande att se vad det blir för färger i kullen den här gången! Hoppas bara att fler överlever, sist var det ju bara Isaac av 3st födda!

KvirrZ
0

#6 Japp :)

- Mvh Emma